Staaackars mig!

 

 

Så var det kanske dags att blogga igen..Jag är sjuk och skruttig må ni tro! Och inte har jag haft tid att ligga och vila heller. Idag har jag varit på ett seminarium, utan att yttra ett enda ord (hurra för mig!). Jag var så febrig och yr att jag inte kunde hänga med alls, kände mig vansinnigt dum och framstod troligen som sådan i de andras ögon.

Nu sitter jag och ögnar igenom en helt obegriplig engelsk text som vi skall diskutera på fredagens seminarium, fasar för att jag kommer vara lika tigande där. Vill så gärna förstå, men min hjärna hänger inte alls med just nu (ännu mindre än vanligt alltså!), och det känns som om jag behöver slå upp vart och varannat ord, men ändå inte skulle förstå sammanhanget. Skitjobbigt alltså! Och inte har jag lärt känna några klasskompisar tillräckligt väl för att kunna diskutera texten med dem i förväg heller, så som vi rekommenderads att göra. Nej usch, det lär blir det värsta seminariet i mitt liv..

I morgon ska jag träffa min allra käraste Junie, det ser jag fram emot, så jag hoppas att jag blir pangbomjättesuperfrisk :)

Idag gjorde jag en väldigt god morotssoppa till middag. Jag smaksatte den med vitlök, ingefära och fetaost, mums! Till efterrätt avnjöt vi årets sista färska jordgubbar, limemarinerade sådana :)

Nu väntar sängen och ser så oerhört lockande ut!


Puss på er, speciellt på min älsklingsfavorittusselitussgosbjörn! <3


2010-09-14 @ 22:57:08 Permalink Studentliv Kommentarer (5) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: JJ

Ja det är ju ganska skrattretande egentligen hur man anses som tråkigt om man inte tar den där shoten tex. Var ut med en vän till mig som var nykterist för ett tag sen och när hon tackade nej till drinken en bekant till mig försökte ge henne. Viskade han till mig "Vilken tråkig kompis du har" Så jag tycker synd om alla som faktiskt vill välja bort alkoholen när de får sådana kommentarer.


2010-09-14 @ 23:05:26
URL: http://johannaty.blogg.se/

Postat av: Junie

Man framstår aldrig som dum så länge man håller tyst, det är ofta de tystaste som är klokast har jag på något vis fått för mig :)


2010-09-14 @ 23:16:45
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Gosbjörn

Från och med nu så ska alla kalla mig farbror Gosbjörn! hehe;)


2010-09-14 @ 23:20:40

Postat av: ToTTe

Skönt att få livets värsta seminarie överstökat direkt, då kan det bara bli bättre!



Tänk vad bra och rimligt det vore att du hade lite bättre självförtroende förresten.


2010-09-14 @ 23:30:11

Postat av: LOUISE NYBERG

Hoppas att du blir frisk snart!


2010-09-15 @ 09:06:10
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback