Spela spel

 

 

Jag återkommer ännu en gång till detta med att spela spel. Jag har tidigare hängt mycket på king.com och spelat meningslösa, men ack så söta och trevliga spel, perfekt tidsfördriv där ingen större tankeverksamhet krävs!

Men jag glömde i tidigare inlägg att nämna min absoluta favorit; betapet! Som alfapet på nätet, och med lite fler valmöjligheter. Man spelar online mot andra spelare, kan förändra spelplanen och välja tidsbegränsning själv. Detta är verkligen utmanande och det utökar ordförrådet rejält. Det är något jag verkligen kan rekommendera!

Jag spelar även mycket sudoku, det är bra hjärngymnastik vill jag lova. Jag ägnar nog mer tid åt spelande än jag velat erkänna för mig själv, men det rör sig i alla fall inte om vansinnigt mycket tid, och jag spelar aldrig om pengar!

Att spela spel kan ju vara något oerhört socialt, men jag ägnar ju mer tid åt att spela själv än åt sällskapsspel, vilket är synd. Skulle så mycket hellre sitta hemma och spela TP (vilket jag för övrigt inte är bra alls på) än att sitta på en pub och dricka öl.


Är du intresserad av spel i allmänhet, kika in här!



2010-09-21 @ 12:01:37 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback