Spillror

 

 

Man skall aldrig se fram emot något för mycket, aldrig längta så att det gör ont. Drömmar spricker så lätt och går i kras. Men som tur är så kan man nästan alltid samla ihop spillrorna och bygga ihop något nytt, riktigt fint.

Älsklingen och jag skulle ha flyttat in i våran lägenhet i helgen, men herr magsjuka satte stopp för det. Nu är det ovisst hur det ska lösa sig. Och det är ju ändå bara en så liten detalj i virrvarret av ovisshet. Så många, kanske livsavgörande val skall göras, och hur jag än gör så blir det fel. Mer dyrbar tid av mitt liv får bara inte försvinna på helt fel saker. Klockan tickar och man vet aldrig när ens sekunder tar slut. Längtan är ett elände, men ändå en så stark drivkraft som får en att orka med tillvaron.

Intet ont som inte för något gott med sig, brukar man ju säga. Och visst är det sant. Medan älsklingen ligger i stan och är magsjuk och jag saknar honom massor, så har jag i alla fall allra käraste Gudrun och underbaraste Ellen på besök här i Mattmar. Hoppas så att de håller sig friska, och även att jag mår bra snart.

Saknar mina älskade vänner som jag träffar på tok för sällan, hoppas att ni finns kvar trots er tystnad.. Jag finns i alla fall alltid här för er! <3


2011-04-01 @ 20:25:28 Permalink Funderingar Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Klart jag finns kvar för dig, alltid! Jag må vara sämst i världen på att hålla kontakt, men jag försvinner inte och du blir aldrig oviktig för mig <3


2011-04-02 @ 15:48:09
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Thorbjörn

Trots att jag är sjuk så finns jag alltid här för dig!:) Puss puss!


2011-04-02 @ 17:21:36

Postat av: Emma

Kul Louise med en reseblogg! bloggbesokare.se


2012-11-10 @ 08:53:44
URL: http://www.facebook.com/pages/Sokmotoroptimering/516617818368103/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback