Nog finns det mål och mening i vår färd-men det är vägen som är mödan värd

 

 


Nu var det länge sedan jag bloggade, det känns lite slarvigt. Jag har haft så himla fullt upp med skolan och så. Förra veckan hade jag något extra inbokat varje dag. Det bästa var nog studentmiddagen på skolan också balen förstås! Fyra timmar hos frisören krävdes för att få till håret. Balen blev om inte underbar så i alla fall oförglömlig. Alla var så oerhört vackra att jag blev tårögd. Så här såg jag ut:









Har lämnat in allt skolarbete och kan snart slappna av, ska bara få betyg i projektarbetet först. Just nu kan det mesta i min tillvaro beskrivas med ett enda ord, kaos! Jag kom inte in på Leksands Folkhögskola, och i Bollnäs verkade de tycka att jag hade för bra betyg och var för överambitiös, så där kom jag inte heller in. Känner mig värdelös. Jag som garderat mig så, vad ska det nu bli av mig? Har i alla fall fått en ny chans till utbildningen i Älmhult, men då måste jag ta mig till Malmö på intervju den 29:onde, vilket jag egentligen absolut inte har varken tid eller råd med. Men, vad gör man inte för sina drömmars skull? Har ett par telefonintervjuer kvar med, också har jag ju förstås inte fått något svar från Uppsala Universitet än.


Mina pengar är slut och det kliar enormt mycket i shoppingnerverna. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till! Plötsligt känns det till och med som att jag inte vill ta studenten. Jag tvingas lämna min trygga bubbla och den underbara gemenskapen, slungas ut och bli en i mängden. En liten skit utan större värde. Nej, jag vet att det inte behöver bli så, me nibland är det jobbigt att kämpa. När jag förlorar vännerna finns det inte mycket ork kvar, och snart försvinner även andra nära och kära är jag rädd. Positivt är dock att jag är moster åt en liten underbar prinsessa, som jag längtar efter att få se!


Detta skall hetas vara den bästa tiden i mitt liv, och jag bara oroar mig! Så typiskt. Sommaren ska ju bli bra, det har jag ju bestämt. Kalas, mys, sol, bad, Paris, kryssning, fotografering etc, det måste bli bra!

 


2009-05-20 @ 21:52:03 Permalink Bilder Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

allt kommer att ordna sig ska du se :)Personligen hoppas jag, förutom att du i första hand ska komma in på det du helst vill läsa, att du kommer till Uppsala. För jag vill inte förlora dig som vän nu när jag alldeles nyss hittat dig!


2009-05-20 @ 22:40:01
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Postat av: Olle

Hej! Jag känner igen mig av det du skrev i inlägget. Tror faktiskt att de flesta som ska ta studenten har liknande känslor! Ja funderar på att söka till en Folkhögskola i Umeå, men vågar jag efter att jag sett den här filmen?!



WqIHjV1JsA" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=WqIHjV1JsA


2009-05-22 @ 16:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback