Tro det eller ej

 

 

Jag har alltid varit emot bloggar, jag har varken velat läsa någon annans eller skriva själv. Däremot så skriver jag dagbok (för hand, i en bok, med en penna: hör och häpna!) varje kväll. Och det gör jag helt och hållet för min egen skull, för att det är ett jättebra sätt att rensa tankarna och skriva av sig innan man skall sova. Jag har aldrig sett någon mening med att "sälja"  mig själv, mina åsikter eller min vardag. Jag har inte haft någon lust att blotta mig så och heller inte ansett att någon annan skulle ha något som helst nöje av att ta del av mitt liv. Det jag skriver om i min dagbok är sådant som är privat och som jag troligen aldrig skulle vilja/våga lägga ut på internet, det angår dessutom ingen annan. Jag menar, någon integritet måste man ju ha!

Men nu sitter jag alltså här ändå och gör inget mindre än, just det, bloggar!  Jag själv är nog den som är mest förvånad. Det har tjatats på mig om att jag borde skaffa en blogg, då skrivandet är min stora passion här i livet. Så jag bestämde mig helt enkelt för att göra ett försök innan jag dömer ut det helt. Allt och alla är ju värda en uppriktig chans, eller hur?  Trots att jag är väldigt skeptisk och tvivlar på att jag kommer bli någon begeistrad bloggare så skall jag nu försöka att skriva några inlägg innan det nya året. Så nu är det bäst för er som tjatat att ni läser ;)

Och ja, om någon har något bra argument för bloggande så får ni gärna delge dem.

Puss på mina "så fisk"-kompanjoner, min skatt också Loppan såklart. Ni är underbara! <3


2008-12-11 @ 21:02:24 Permalink Vardag Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Åh nu blev det ju fint :D Jag lovar att läsa din blogg i alla fall, som den bloggälskare jag är! Nåt riktigt smart argument har jag nog inte för att blogga, förutom att det är riktigt riktigt roligt, speciellt när man får respons på sina tankar eller när man märker att man faktiskt kan roa någon där ute åtminstone. Dessutom är det galet kul att ha kvar det man skrivit för att kunna läsa i framtiden, men det är ju förstås lika bra med vanlig dagbok då. Bara det att det känns lättare att blogga, och ROLIGARE! :D Guuud nu blev ju jag sugen på att börja blogga igen också ju :S


2008-12-11 @ 21:08:57

Postat av: Hemlig beundrare

Jag är kär i dig. Tihi. Här får du en puss: Puss!


2008-12-11 @ 22:02:32

Postat av: Madeleine

Nu har jag läst, så jag ska också kommentera! Det va jätte bra tycker jag :D du skriver på ett sånt härligt sett! Och jag är ju tyvärr ingen bloggare då, men ja.. så har inga tips, hihi :) Men ha det så roligt med bloggandet! Puss på dig med!


2008-12-11 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback