Misery

 

 

Är det såhär livet skall vara? I så fall vill jag nog inte vara med!

Trots det faktum att jag själv valt att studera och att mina skoldagar är tämligen slappa, så ogillar jag denna tillvaro. När jag kommer hem från skolan är jag helt slut. När jag har lagat mat, ätit och duschat så stupar jag i säng. Helgerna sover jag bort, utmattad som jag är. Är det det här som kallas för liv? När skall man hinna leva då?

Det värsta är att vardagen lär bli ännu hårdare när man börjar arbeta heltid (vilket man ju förväntas göra!). Jag vill inte ha det såhär. Jag vill ta vara på den tid jag har och fylla den med vänskap, kärlek och glädje, inte med arbete och sömn. Nu har jag i alla fall möjlighet att gå hem till älskling på mina raster, men ändå så känns det som om jag knappt har någon tid för honom. Jag är sur och stressad när jag kommer hem på eftermiddagarna.

Jag må vara knäpp som inte vill leva något vanligt svenssonliv. Jag anser mig inte vara ett dugg bättre än någon annan, och jag begriper att man behöver pengar för att överleva. Ändå vill jag fly från alla de krav och måsten som finns i detta samhälle. Jag vill leva mitt liv så att jag blir tillfredsställd. Jag måste själv få välja vad jag vill prioritera. Mina egna mål och drömmar, mina nära och kära, det är vad jag värdesätter och vill ägna mitt liv åt. Kalla mig självisk och idiotisk, men låt mig inte behöva lida av era val!


Ja, när det gäller vissa saker så kan man faktiskt fatta egna beslut. Visst väljer vi alla fel väg ibland, misshandlar våra kroppar och ignorerar våra innersta önskningar, men så länge vi är medvetna om det så har vi möjligheten att sluta. Jag skall göra mitt yttersta för att hinna med det jag vill när jag kommer hem efter skolan och jag skall ägna massor av tid åt att låta de älskade veta hur mycket de betyder!



2009-08-30 @ 14:41:53 Permalink Funderingar Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Jag känner likadant och det har jag gjort länge nu. Vad är det för liv om man måste jobba bort hälften och sova bort andra hälften? Det är ju helt sjukt. Jag vill bli rik så jag kan leva livet sen, inte så att jag kan leva i lyx men bara så jag kan leva som jag vill utan att vara tvungen att jobba hela livet.


2009-08-30 @ 18:42:37

Postat av: junie

sv: ja alltså, vi har setts tre ggr nu och jag tror nog det blir fler :)


2009-09-07 @ 16:36:29
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback