Luftslottet som sprängdes

 

 

Är precis hemkommen från ett mysigt biobesök här i Hällefors. Jag, Thorbjörn, Kristin och hennes lägenhetskompis Sara var och såg Luftslottet som sprängdes. Kvalitén var väl inte den bästa och i slutet försvann ljudet en stund, men man skall nog inte förvänta sig så mycket av en sådan liten biograf.

Hur som helst så var filmen mycket bra, men inte alls lika genialisk som boken. Millenium-triologin är tre av de bästa böcker jag någonsin läst och Lisbeth Salander är helt klart den häftigaste, mest speciella karaktären. Tänk om man vore som henne!

Nu har jag dessvärre ont i magen av allt det godis jag var dum nog att proppa i mig under filmen, men jag har bara mig själv att skylla. Vi har äntligen fått rejält med snö här nere! Men inte känns det som om det är jul nästa vecka inte!


2009-12-14 @ 22:18:07 Permalink Vardag Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Elin - Designandmakeup

sv: Tack så mycket, jag håller faktiskt med dig men jag måste faktiskt erkänna att om en design verkar stökig så försöker jag inte ens läsa texten. Men det är nog en jobbskada man har eftersom man stör sig på saker man vanligtvis fixar.



Den där filmen vill jag se, jag gillar egentligen inte svenska filmer och minst utav allt i denna genre, men denna triologi tycker jag är jättebra! Eller jag lär ju tycka att alla är bra när jag sett den sista också.


2009-12-14 @ 22:45:07
URL: http://designandmakeup.se

Postat av: vesna.blogg.se

härligt att du är med=)


2009-12-15 @ 05:44:10
URL: http://vesna.blogg.se/

Postat av: Nadja

Hej, fin blogg :) Allt bra med dig?


2009-12-15 @ 18:32:20
URL: http://nadiiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback