Non fui, fui, non sum, non curo

 

 


Idag har jag hoppat på lila jättestora svampar och studsat upp bland sockervaddsdoftande, rosa lyckomoln. Nej. Så spännande har jag inte haft.



Idag har jag ätit, mest hela tiden. Sov länge och dukade sedan fram en  rejäl frukost. Dessvärre fick jag inte mycket av den själv då det var en viss liten sötnos som skulle smaka. Men jag förlåter henne för det, känns inte lika illa att äta massor om hon också gör det. :p


Till middag gjorde jag en smaskig kycklingröra som jag fyllde baguetter med, det var gott. Chokladpudding och godis till efterätt, så jag lär bli riktigt söt!


Vad ska jag göra ikväll då? Jo, jag ska äta så klart! Lär ska placera mig framför tv:n och Melodifestivalen, tillsammans med en flaska vitt vin och tilltugg.


Känner mig inte ett dugg nyttig och har inte fått något vettigt gjort heller, så allt är väl som vanligt då.


Lillgumman är så sockersöt! "Mi sover och pinker" När vi frågade henne vad det var på en bild, som föreställde en båt så svarade hon jätteglatt "Fiskpinnar!" och brast ut i skratt. Ibland är hon allt bra tokig. Vi har letat efter spöken och sedan gömt oss för dem. Nu är jag helt matt av allt bus.



Dagens ord: Livsglädje, föreslaget av Bella.


Dagens dikt


Du är de toner
som bildar
de allra
vackraste melodier
du är fågelsång
och barnskratt

Du är famnen

som värmer

och tröstar

de ledsna

du är godhet

och sommarsol


Du är fjärilar

i magar

färgkaskader

på himlen

du är blomster

och lyckorus

Du är stegen
i en dans
hettan i en kyss
en dröm som slår in
du är glittrande ögon
och mirakel

Du är livsglädje






2009-02-21 @ 19:22:51 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Min syster kom på varför du kallas brallan :O Panther - pants - brallan :O eller ja... det är ju en teori ;)


2009-02-22 @ 10:41:05
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback