Cykelpump

 

 

Ack, detta eviga shopping-sug! Jag hade ju tänkt vara duktig och inte shoppa något förrän under/efter vistelsen i den kungliga huvudstaden, men det verkar inte gå så bra. Jag råkade gå in på HM idag och där råkade jag hitta en underbar topp som jag omöjligt kan leva utan. Det är ju förjävligt. Jag skall köpa den nästa vecka, när jag har hämtat min rabattkupong som såklart är hemma i Mattmar... Fy på mig! Varför detta begär efter materiella ting!? Jag vet ju att jag inte kan köpa lycka, men ändå så vill jag tro att kläder, skor, smycken, handväskor och allt med Hello Kitty, körsbär eller pantrar gör mig glad. Mycket illa.


Nåväl. I övrigt har dagen varit rätt okej. Har jobbat med projektarbetet tillsammans med flum-Dedde (som för övrigt är fantastiskt gullig i sin lugg!) och hyper-Junie. Har även upptäckt min dolda talang för operasång. Hrm..Ja, just det.

Ikväll ska jag bara slappa och njuta av att inte ha något jag måste göra. Lämnade in uppsatsen idag. Är förvisso inte särskilt nöjd, men det känns jätteskönt att vara av med den. Kanske ska gå och ta en öhl för att fira...


Dagens ord (som måste inkluderas i Dagens dikt) är: "Kockmössa", på förslag av Loppan.

Långsamt strosade hon hemåt
genom de mörkaste av parker
med hängande huvud
och alla världens  sorger i sin ryggsäck

Det var något som fattades henne
något som kommit bort
och hon sökte efter det
under varje mossklädd sten

Åh, du vita huvudbonad
kom tillbaks till mig
önskade hon med
gråt i sin smäckra hals

Så kände hon plötsligt
att hennes huvud inte var bart
utan pryddes av hennes älskade
vita kockmössa




Hehu. Man kan ju inte alltid vara seriös? Seså, ge mig ord att använda kommande dagar!


Damn. Jag måste åka till Japan och shoppa Hello Kitty-prylar, jag är helt galet förälskad! Och det japanska modet, åååh vad jag vill ha!


<3






Puss på er älsklingar! <3


2009-01-13 @ 18:00:18 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: loppan

Jag gillar kockmössan!:)


2009-01-14 @ 19:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback