***************

 

 

I helgen har jag lekt mycket med lilla prinsessan. Vi har byggt kojor och busat i snön. Också har jag, Madde och Mimmi  varit på MusikDirekt samt suttit på News och "smetat" samt druckit lite. Det var trevligt och mysigt. Något som däremot inte var trevligt alls var när jag igår skulle ta på mig mina favoritskor och fann att de helt plötsligt var 2 storlekar för små. Jag måste alltså ha fått med mig fel skor hem nån gång och jag kan inte komma på när senast jag hade dem. Attans!

För tillfället  är jag alldeles tårögd efter att ha tittat på Mulan 2. Den var inte särskilt bra, men jag är så rysligt mesig när gäller kärlek och romantik. Troligen beror det på att jag själv lider av romantikbrist. Jag blir inte bara rörd över fina saker, jag blir också ledsen när det känns som om jag själv aldrig kommer att få uppleva dem.







Hur många gånger
kan man
falla och
sedan
åter
resa sig?

Hur mycket
smärta
kan man
uthärda
innan
hjärtat brister?

Hur många tårar
kan man
gråta
utan att
kroppen
torkas ut?

Hur många gånger
kan man viska
förlåt
utan att
ordet förlorar
sin mening?


2009-03-22 @ 20:29:21 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: bella

underbar dikt!


2009-03-25 @ 20:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback