Klatsch

 

 


Trodde att jag skulle få må bra idag, men inte tusan varade det så länge. Nu är jag hängig och trött igen. Allt kändes så bra med projektet och jag upplevde att jag gjorde framsteg. Dessvärre så verkade inte Saskia hålla med och precis när jag verkligen trodde mig ha koll på läget så kom det fram att jag nog bör göra om allt. Känns pittigt. Om jag skriver allt på datorn istället för för hand såsom jag gjort så har jag ju liksom inte gjort något. Enligt min åsikt så är det inte så jäkla kreativt att skriva ut några papper och klistra upp dem. Hade ett par idéer som jag var ganska nöjd med och som jag nu inte kommer kunna fullfölja om jag ska göra på hennes vis. Det är väl meningen att jag skall utvecklas och mina modeller likaså, men det är så oerhört påfrestande att det jag gör aldrig duger.

En positiv sak i tillvaron är dock att jag äntligen fått ett skrivbord (nåväl, egentligen är det Sebastians gamla köksbord). Jag sitter alltså äntligen vid min egen dator igen, men det är lite jobbigt då jag har det mesta sparat på Thorbjörns dator plus det faktum att alla de program jag behöver till skolarbeten ligger på dem. Men men, allt kan ju inte vara bra. Intet positivt som inte för tusen negativa saker med sig.

Det skulle väldigt gärna få bli advent nu så att julpyntet kan åka fram och så att det blir tillåtet att dricka glögg (jag har ju redan tjuvsmakat ett par flaskor, men det är en hemlis!). Jag har ju till och med ätit knäck redan, och det för flera veckor sedan. Smisk ska jag ha! Ska försöka få tag på saffran till vettigt pris så att jag kan baka de underbart goda jul-cupcakesen.

För övrigt så har jag sett en hel del underbara smycken från Tjallamalla som jag så innerligt gärna skulle vilja få i födelsedagspresent/julklapp... ;)


2009-11-16 @ 16:07:06 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback