Grissjukan

 

 



I onsdags läste jag dikter ur min senaste bok på Agdas Café. Det var en del folk, dock mest äldre. Det känns lite tråkigt att så få ungdomar tycks bry sig om poesi, det  är ju kanske lättare för dem att förstå och känna igen sig i mina ord än vad det är för äldre damer. Men, men. Jag sålde de flesta av mina böcker och det var en relativt lyckad kväll.  De som deltog verkar ha varit nöjda, och det är det viktigaste för mig.

Igår var jag till Britt-Inger och köpte en hel hop av hennes otroligt snygga ljus. Jag gruvar mig lite för hur i hela friden jag skall få med mig dem hem till Hällefors. Jag som hade hoppats på att ha mindre packning på hemvägen, så blev det minsann inte.  Om vi har tur så får vi även med oss en hamsterflicka hem.

Ikväll bär det av in till Östersund. Vi ska äta god mat och festa lite. Vet inte än exakt vilka planer vi har, själv känner jag för att ta det väldigt lugnt.

Känns inte bra alls att åka härifrån nu och lämna mamma med allt detta elände och i denna svinstia. Men jag måste ju. Har ingen som helst lust att åka tillbaks och börja plugga igen, men det säger sig ju självt att jag bör åka dit i vilket fall.


2009-10-30 @ 10:33:28 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback