New pain

 

 

Det blev minsann ett långt blogguppehåll under jul och nyår. Detta beror kanske mestadels på att jag haft ytterst begränsad tillgång till dator, men också på att jag studerat flitigt. Den senaste veckan har jag suttit från morgon till sen kväll och pluggat, i princip oavbrutet. Jag gör det så mycket mer komplicerat än det behöver vara, men jag är överambitiös och kan liksom inte göra det enkelt för mig när det finns så många svåra vägar att ta.. Detta lär resultera i att jag när det väl är dags för den första av de två tentorna (på tisdag!) kommer att kunna massor, men troligen inte de få saker som dyker upp på tentan, då jag inte fokuserat på föreläsningsanteckningarna utan på de jäkla böckerna. Kan lagom mycket om det mesta, men läraren tycks ha en tendens att ställa frågor om saker som inte är självklara alls, utan som bara nämns på en ynka liten rad nånstans, och dessutom ha oerhört komplexa frågor på vilka man kan få massor av poäng.. Nåväl, misslyckas jag så kan jag i alla fall verkligen säga att jag gjort mitt bästa.

Tycks tyvärr ha gått och fått magsår eller nåt annat elände till följd av min stress och oro. Jag kan liksom inte vara frisk så länge inte, dessutom har det börjat göra lite ont i min lunga igen.

Det är svårt att vara positiv just nu, trots att det är ett nytt år som borde vara fullt av nya möjligheter. Älskling och jag hyr en helt underbar lägenhet i Östersund i andra hand. Dessvärre hyr i den bara tills i mars, sedan är vi helt bostadslösa. Jag kommer dessutom att vara helt utan inkomst i minst tre månader.. Yay!

Nu är vi i Uppsala för att skriva tentor och greja, sedan flyttar vi alltså härifrån. Det känns väldigt tråkigt!


2011-01-08 @ 21:40:52 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Madeleine

Du får ta och vila riktigt ordentligt när tentorna är över! Om du vill ha sällskap kan vi vila tillsammans :) Hoppas tentorna går bra!


2011-01-11 @ 15:28:34
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback