Hyra bil

 

 

Jag håller ju som många av er vet på med körkortet, det går sakta men säkert framåt. Jag känner mig dock inte särskilt sugen på att köpa en bil, då jag vill undvika bilkörning så mycket som möjligt. Och så länge jag bor i stan så behöver jag ingen, det är bara för vissa längre sträckor (och möjligen när man storhandlar) som jag verkligen kan se ett behov. Då är det bra att det finns hyrbilar. De flesta mackar har ju hyrbilar, och det är väldigt praktiskt då man ofta kan hyra på ett ställe och återlämna på ett annat.

Skall man till eller från Stockholm så är denna sida ett hett tips. Du kan där få tips och råd, samt hjälp att hitta de ställen som hyr ut bilar. Det kan vara skönt att veta att biluthyrningsfirmor brukar ha personal som är mycket vana med turister och väl medvetna om svårigheter som då kan uppstå osv. Det är viktigt att man får en bra och säker bil samt att man är uppmärksam på vilka villkor som gäller.

Själv tycker jag att det känns lite läskigt att hyra bil ändå, då har jag ju ansvar för någon annans bil, och det vore oerhört typiskt min otur om det skulle gå snett just då.. Men det är toppen att möjligheten finns!


2011-06-08 @ 22:45:50 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Madeleine

Ja, känns lite nervöst och använda någon annans bil, men det går ju oftast bra så! :) Det där med att man kan hyra på ett ställa och lämna tillbaka på ett annat tycker jag är bra med att hyra bil. Dock blir det ju lite mer kostnad eftersom man måste betala både för bensin och för att du hyr den.


2011-06-10 @ 17:33:33
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/

Postat av: C

Bloggar här: http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se/201...5/miss-vivi-tavling/


2012-11-10 @ 08:53:44
URL: http://www.facebook.com/pages/Bloggbesokarese/547115371970368/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback