Winter

 

 

Det blev inte mycket sömn i natt inte. Jag fick kliva upp och gå ut med hunden några gånger. Mamma fick frukost på sängen i morse i alla fall, så hon är ju nöjd. Sedan jag klev upp "på riktigt" har jag varit ut med vovvsan säkert tio gånger. Vi har dessutom gått på en lång promenad också. Hon vägrar fortfarande att gå till hundgården.


Det är ca -18 och har snöat oavbrutet i minst ett dygn, så det har kommit jättejättemycket snö. Självfallet var det mitt jobb att skotta bort den. Sedan blev jag dessutom tvungen att ösa några hundra liter pellets, vilket gav mig väldigt ont i ryggen. Jag fryser jättemycket nu, och är enormt sugen på varm choklad, vilket jag tänker inta senare ikväll.

Jag har inte pluggat något idag, vilket är riktigt illa. Men jag anser mig ju ändå ha varit duktig, så det är okej, försöker jag intala mig. Ska försöka hinna få något gjort innan jag ska träna, duscha och krypa ihop framför tv:n med min varma choklad...


Dagens ord: Gemensam, på förslag av Junie.  


Dagens dikt


Jag vill dela
allt jag har
med dig
min tid
skall vara din
och mina
ömma ord
skall viskas
enbart i
dina öron
min älskade

I min famn
skall finnas rum
bara för dig
jag ska värma
dig under
kyliga vinterdagar
och kärleken
skall vara en
gemensam nämnare
för oss två
och det vi delar



Hah, jag lyckades Junie! Dessvärre blev det inte så bra, men ändååå :)


Grattis till Anna som fyller 20 år idag! Hurra, hurra, hurra, hurraaaa! <3



2009-02-08 @ 16:49:42 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Alltså... om DET DÄR är att INTE lyckas så heter jag Banarne :P


2009-02-08 @ 16:57:07
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Postat av: Hemlig beundrare

Jag vill kyssa dig


2009-02-08 @ 22:24:45

Postat av: Anonym

grattis:D


2009-02-09 @ 19:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback