Post cenam non stare sed mille passus meare

 

 

Idag är det solsken och jättehärligt väder, så jag har varit ute i några timmar. Har sopat och skottat bort snö samt tagit en långsam och skön promenad. Jag har dessutom hackat bort ett tjockt lager is från rampen, vilket jag fann vara mycket roligt. Det må låta fånigt, men jag kände en enorm tillfredsställelse då jag lyckades få loss stora, tunga isflak som jag sedan kastade iväg. Då kunde jag liksom verkligen se och känna resultatet av mitt slit. Jag har också pulsat i snö som nådde mig en bra bit över knäna och fått jättemassa snö i skorna.  Men, jag är inte bitter, nejdå.  Tiden har gått väldigt fort och jag har såklart inte pluggat något idag heller, men jag behövde unna mig frisk luft och och suga åt mig så mycket sol som möjligt.


Nu skall jag börja göra mig i ordning inför kvällen, som jag hoppas blir riktigt bra!


Dagens dikt kom flygandes till mig från ingenstans och har ingen direkt koppling med dagen, dock så kan jag tänka mig att den kommer kännas mycket mer aktuell i morgon.


Hyenorna skrattar
jag känner deras hån
natten är mörk nu
och hungern
driver dem
ut på jakt
de slukar sitt byte
med hull och hår
de förtär mig
och lämnar inga
rester kvar
fnittrande
drar de sig
undan
men jag vet att de
lurpassar
bland skuggorna
beredda att
attackera igen


2009-02-28 @ 15:48:23 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Hemlig beundrare

Jag vill kramas med dig i snön. Min (snö)ängel.


2009-03-04 @ 22:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback