Klänningar

 

 


I dag har jag varit rysligt trött och seg. Det mest ansträngande jag gjort var att jaga balklänning. "Alla" andra hittade jättefina klänningar, men jag som är så envis lyckas inte riktigt. Visst finns det många underbara, men jag har ju en klar bild i huvudet av hur den ska se ut. Jag funderar på att beställa en från dromklanningar.se, där jag själv kan välja färg på någon av deras modeller. Dessvärre kommer jag inte undan särskilt billigt då.. Så jag ska ge mönsterjakten en chans till, för jag tvivlar inte på att Gudrun kan sy något fantastiskt vackert.

Om jag inte var så bestämd av mig så hade någon av dessa underbara från gojane.com helt klart varit favoriter. Jag kan inte hjälpa att jag skulle tycka om att känna mig som en prinsessa. Men nej. Jag ska ha en orange, i sjöjungfru-modell, om jag så ska dö på kuppen (skämt åsido, här ska ingen dö!) Jag är så himla taggad inför balen, men det är länge kvar ännu. Stressen börjar dock komma smygandes ändå..Det är mycket som ska fixas. Har en känsla av att jag kommer spendera på tok för mycket pengar.






Apropå ingenting...Det är tydligen ganska vanligt förekommande att jägare tar med sig sina jakthundar ut i skogen och skjuter dem när de är gamla/sjuka, för att de ska få dö lyckliga, i tron att de ska få jaga. Usch..Jag blir gråtfärdig. Lillvovvsan får inte dö på ett sådant sätt, som dessutom är olagligt! Nej..Det verkar som om "vi" har bestämt oss för djursjukhuset och sedan kremering. Jag tänker absolut inte följa med när hon skall avlivas, jag kommer gråta nog mycket ändå. Lilla, lilla Mitzy-stumpan! Det är jättesmärtsamt för hundar att genomgå den typen av operation som skulle krävas för att få henne att (eventuellt!) må bättre, så det är mycket snällare att avliva dem, speciellt när de är gamla. Men jag villvillvill ju ändå inte förlora ytterligare någon älskad!



Dagens ord är: Snåljävel, utvalt av Bella.


Dagens dikt

Jag vill ha
jag vill verkligen
ha
bara en till
eller kanske
två

Jag vill ha juveler
siden och diamanter
i hundratal
jag vill ha
snälla
ge mig

Jag vill ha
ett slott och
en drömprins
ett eget stall
och tusen
tjänare

Det jag vill ha
ska du ge
annars
blir ditt liv
ett helvete
din snåljävel


Hihi. Nejdå, jag är inte girig :)






Puss på er sötnosar, speciellt Isak, Dedde, Loppan, Junie, Bella och Allra käraste syster.




2009-02-05 @ 21:28:44 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Loppan

Det är helt sjukt att man kan skjuta ihjäl sin hund så där, det är ju som att skjuta sin bästa vän och en familjemedlem:( usch..



och föresten så är du sjukt bra på att skriva dikter! fast det vet du nog redan:)


2009-02-05 @ 21:55:35

Postat av: Junie

Puss på dig tillbaka :D Och förresten vet du vet du vet du min mamma ringde mig och sa (jag citerar): "Köp du den där klänningen, så sätter jag in tvåtusen på ditt konto." :O :D Junie glaad :D


2009-02-05 @ 23:03:51
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Postat av: Anonym

puss på dig med^^ dikten blev ritkigt braD


2009-02-07 @ 19:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback