Amantium irae, amoris integratio est.

 

 

Ja, det var ju ett par dagar sedan jag bloggade sist. Orsak? Nej...Jag har bara legat i sängen/soffan några dagar och jämrat mig över den fruktansvärda smärta som bosatt sig i mitt öra. Faktum är att jag knappt har orkat resa mig upp, och det har varit riktigt kämpigt att prata och nästan värre att lyssna. Helt klart den värsta smärtan jag varit med om. Ont som tusan i örat, ont i huvudet, och jättestel i nacke och käke. Har med nöd och näppe kunnat gapa (katastrof för mig som älskar att babbla och framför allt, att äta!)

Idag har jag varit iväg till hälsocentralen, vilket jag ångrar bittert. Den fysiskt värsta och smärtsammaste upplevelse var tills idag de timmar jag tillbringade på öronklinken. Well..Idag fick jag genomgå samma helvete. Det visade sig att jag har en hörselgångsinflammation, och att det är svullet och fort med vax (gläsch!) vilket gör att jag är så känslig. Jag har ont hela tiden, oavsett vad jag gör. Då kanske ni kan tänka er smärtan när någon stoppar i massa grejer i örat, suger och krafsar. Nej usch! Jag höll på att svimma och för första gången de här dagarna kunde jag faktiskt gråta, trots att jag knappt orkade jämra mig. Men, det är inte det värsta!  Nejdå, det kan alltid bli värre! Jag ska dit i morgon också, för att genomlida ännu mer och förhoppningsvis få något som kan göra eländet bättre...


Menmen. Helgen var väl skaplig ändå. Novalee kom förbi kortare stunder och var söt. Hon var också lite skruttig, så vi gosade och kramades mest. Just det! På alla hjärtans dag fick jag en jättefin blombukett från "hemlig beundrare" (som inte är så hemlig) och det gjorde att jag blev lite gladare i alla fall.



Usch. Jag hatar att vara sjuk. Men det är nästan värre att behöva vara borta från skolan och missa massor. Jag orkar inte ens plugga ett dugg. Det är knappt att jag har lyckats skriva detta, faktum är att jag fått vila och skriva i omgångar. Jag vill på skolan, jag vill plugga och absolut inte komma efter! Blir ju så stressad då..


Fortfarande inte hört något mer från förlaget sedan jag sände in det fantastiska omslaget. Väntar med spänning! Däremot så är det fotografer som hört av sig och vill fota mig. Jag vill ju såklart, men blir samtidigt osäker på om jag borde åka iväg när jag har så mycket annat att göra, och när jag dessutom ser förjävlig ut i håret! (Ja, jag har ju bestämt mig för att spara ut det till balen) Menmen, jag ska fundera.


Det blir inget dagens ord, och således heller ingen dikt. Men jag kan garantera att om det hade blivit nån så hade den antingen visat på hur ont jag har, eller varit sliskigt romantisk. Så ni ska nog vara glada att ni slipper! :)




Puss på er och...



KRYA PÅ MIG!











2009-02-16 @ 16:43:31 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: NissePisse

Krya på dig!


2009-02-16 @ 18:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback