Svitskårt

 

 

Kändes enormt onödigt att ramla iväg till skolan idag, men men, sånt är livet. Efter lunchen ägnade jag lite tid åt att leta tyg till min balklänning (ja, jag har hittat ett mönster, så Gudrun ska sy den!), dock utan att hitta något passande. Antar att jag får fortsätta sökande när jag skall till Uppsala.

Har åkt hem till mamma nu. När jag väntade på hämtning tog jag mig tid att betrakta alla snöflingor som landade på min jacka. Det är sällan man ägnar sig åt sådant, men åh så underbart vackra de är! Vem än som har skapat dem har gjort ett riktigt bra jobb. Man borde verkligen lära sig att uppskatta naturens mästerverk mer!


Sedan har jag spenderat ett par timmar i sängen med senaste numret av Elle. Orkade dock inte läsa klart hela, mina ögon blev alldeles mätta av allt underbart mode. Ögonshopping är ju i alla fall bättre för plånboken.. Men visst väcks det ett "ha-begär", vilket även härliga inredningsmagasin bidrar till...

Här är några saker från houseofhedda.com som jag suktar efter. En fin kudde, en frän tvättkorg, ett vackert brickbord och en gullig pingvinlampa :)







Dagens ord: hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer,föreslaget av Hanna och Dedde.


Dagens dikt

Kittelbubblande
lyckodryck
och hänförande
känsloryck
ger inga
hjärtliga gratulationer
däremot så får jag
hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer
av värsta slag



Yay!

Nu verkar det som om jag skall fara in till staden, tycks vara utgång på G.
Är egentligen inte så pigg på det, men pallar inte att sitta här i kylan..


Puss på sötisar, gullungar, hjärtan, ögongodis och älsklingar!


2009-02-06 @ 19:06:52 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Madeleine

haha, vilken fin dikt det blev ! :D



Och ja, snöflingor är verkligen jätte vackra! Vi borde alla spendera mer tid åt naturens under, eller över.. ha-ha-ha... ehm, ja! Hoppas du hittar det rätta tyget och allt ! :)



puss puss


2009-02-06 @ 19:44:09

Postat av: Junie

åh vad bra att du äntligen hittat ett mönster :D och alltså, hur bär du dig åt människa, du kan ju uppenbarligen få vilket ord som helst till en dikt som dessutom är bra :O


2009-02-07 @ 14:28:20
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback