Man lever bara en gång...

 

 

eller? Det kan vi i dagens läge inte säkert veta. Men i mina ögon verkar det i alla fall tämligen troligt, på gott och ont.  Jag förstår mig inte på människor som dricker, tar droger, begår brott och annat, och försvarar sina gärningar med "Äsch, man lever ju bara en gång". Alldeles som om det då skulle vara befogat att förstöra det livet både för sig själv och andra.

Visst kan man använda det argumentet då man någon gång unnar sig något gott att äta eller dricka.. Det är fascinerande hur olika livsuppfattningar man kan ha. Det är så många vars liv verkar gå ut på att "ha kul" (hur man nu kan tycka att det är kul att supa sig redlöst full). Om jag nu utgår från att man lever bara en gång så vill ju jag fylla det livet med glädje och kärlek. Jag vill spendera den tiden med mina nära och kära, arbeta aktivt för att förverkliga drömmar och ta hand om det enda jag med säkerhet vet att jag måste stå ut med resten av livet; min kropp.

Damn. Dumma Internet som dör när jag har skrivit jättemycket :( Nåväl, min poäng är i varje fall att supandet inte är något att vara stolt över, och att det finns mycket bättre saker att ägna sin tid åt. Bara du kan forma din framtid, och styra över din hälsa.Jag har sagt det förr, men jag anser det vara värt att begrunda! Jag blir mer imponerad av någon som ägnar helgen åt mediterande och skogspromenader, än någon som stolt meddelar hur full han/hon varit..


2009-01-25 @ 14:25:42 Permalink Funderingar Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Ursäkta mig, men kommer det där verkligen från rätt person? ;) Hur har allt gått nu förresten? Mår du bättre nu? :)


2009-01-25 @ 17:03:51
URL: http://jujju.bloggagratis.se

Postat av: Ramona

I miss you honey! Hör av dig om du vill prata, finns här <3



Älskar dig <3


2009-01-25 @ 23:45:16

Postat av: Hemlig beundrare

Min skatt och mitt skratt.


2009-01-27 @ 00:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback