Carpe diem

 

 

"Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv."
Ja, tänk om det ändå vore så enkelt. Det är i och för sig jag själv som skapar hinder i min väg mot lyckan, mer eller mindre omedvetet, vilket därmed gör det svårt att övervinna dem. Jag vill, jag kan och jag måste. Det var åratal sedan Sebastian sade åt mig att upprepa de orden och ta tag i mitt liv. Än i dag är de vad jag tänker när allt känns svårt.


För övrigt känns det som om mitt liv börjar ordna upp sig, men jag tänker inte ropa hej ännu. Det vore ju för bra för att vara sant om jag kunde få vara lycklig ett tag.. Men förlaget låter positiva till publicering och jag har fått en del intressanta erbjudanden om modelluppdrag. Det borde ju kunna utvecklas åt rätt håll. Jag har dessutom för en gångs skull lite inspiration, så jag har hunnit skriva lite nytt material :)

Verkar bli en lugn helg för mig och det kan nog behövas, för nästa vecka tycks bli hektisk. Fast riktigt lugnt blir det ju inte när jag är hemma hos mor... Måste se till att vi har värme, plugga och finnas till hands.


2009-01-10 @ 14:25:53 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback