Ellen

 

 

Vilka härliga dagar det har varit! Jag har umgåtts med underbara människor och verkligen försökt njuta av den sista skoltiden. Jag vill helst inte tänka på det faktum att det snart är över, då jag blir alldeles för sorgsen då. Kalas veckan ut, kalas och glädje. Tårarna får komma först senare, nu måste jag ta vara på denna tid. Det är dock svårt att leva loppan när pengarna börjar ta slut. Attans så jobbigt det känns. Men, så länge jag har kärlek och vänskap kan jag inte känna mig ensam.

Har äntligen fått träffa underbara lilla Ellen, och jag är världens stoltaste moster! Hon är så oerhört sockersöt att man bara vill äta upp henne. Jag vill lära henne allt jag kan, och skänka henne all världens visdom och alla värdefulla skatter. Jag längtar så efter en egen liten bäs, men än får det dröja några år.




Lilla hjärtegull
så svårt det är
att tro att du
är en människa

Du liknar mest
en välgjord
bedårande
liten docka

Men du är
en människa,
en människa
i miniatyr

Dina klarblå ögon
har ännu inte sett
den stora vida världen,
så oskuldsfulla och rena de är

Skulle kunna
betrakta dig i timtal
så fascinerande är dina
rörelser och alla ansiktsuttryck

Dina händer är de
minsta jag någonsin sett
och jag hoppas att du alltid
skall ha någon att hålla fast vid

Det är en ängel, en prinsessa
och en krigare jag har i min famn
du är det närmaste
man kan komma perfektion

Smeker din silkeslena lilla kind
kysser din panna
och ger dig
motvilligt tillbaka till din mor






Här i livet har allt två sidor, så jag måste även dela med mig av en dikt som beskriver den mörkare sidan...


Sliter brutalt av dig rustningen
vänder ut och in på ditt inre
sökande
glufsar i mig dina inälvor

Du kommer inte undan
mitt krig är evigt
som en cancersvulst
och jag lämnar dig aldrig!




Två dagar kvar till studenten, nu blir det mer partyy! :D <3


Puss på mina älsklingar!


2009-06-03 @ 18:39:25 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback