Saepe creat molles aspera spina rosas

 

 


Så var jag hemkommen från Uppsala. Någon klänning fick jag inte med mig, då det bara var fodret som blev färdigt, på grund av den bråkande symaskinen. Men jag har haft det ganska trevligt ändå, med min allra käraste syster. Jag vill också ha en bebis i min mage! Här sitter allra käraste systeryster och klipper ut mönstret till min balklänning :) <3








Här är en liten bit av Gudrun och Tottes fina lägenhet. Också en bild på en glad jag på skolan typ i onsdags.



Jag fick kliva upp gristidigt för att hinna med tåget i morse. Jag hade en jättebra plats, ett ensamt säte som stod för sig själv, vilket innebar mycket utrymme. Men så satt det en kvinna där och hennes barn satt på sätena framför. Hon bad att få byta plats med mig och jag kunde såklart inte säga nej till det. Så kom det sig att jag hamnade bredvid en mycket pratglad man. Det var väl ganska trevligt, dock så ogillar jag lite att bli pratad med när jag sitter och läser eller lyssnar på musik.  Vi pratade om Östersund, Uppsala, Åre, Melodifestivalen,bebisar etc. Det hör inte direkt till vanligheterna att folk startar konversationer bara sådär, så jag blev lite skrämd till en början. Men eftersom han inte tycktes ha några planer på att sluta prata med mig så insåg jag att det var lika bra att börja prata tillbaks :P Det är ju faktiskt härligt med spontanitet och att kunna träffa nya människor bara sådär. Varför är vi svenskar så oerhört dåliga på att ta kontakt? Vi blir misstänksamma och rädda när någon tilltalar oss, eller bara när någon ler. Ibland kan min dag räddas av ett leende eller ett vänligt ord från en främling! Jag hoppas kunna sprida min glädje, de gånger då jag är glad. Ett leende är väl det minsta man kan ge någon?






Ingen tågresa utan godis! :D














Dagens ord: Gitarr, föreslaget av Junie :)



Dagens dikt



Fattig är den
som ingenting
äger
den som
ingen musik
i sitt
hjärta
hyser

men han
som alltid
sin kära
gitarr
med
sig bär
han är
evigt rik

hon som
sjunger
med
silkeslen
stämma
vet så väl
var kärleken
bor

aldrig ska de sörja
de båda
för de har
en melodi
den mest
värdefulla
av skatter
att följa




2009-03-15 @ 19:01:09 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

haha jag har också varit med om en pratglad snubbe på ett tåg en gång. Det var lite kul, men faktiskt lite läskigt också. Tyvärr, men jag tror det beror på att vi blir varnade för fula gubbar från det att vi är små. Men alla gubbar är inte "fula" xD


2009-03-15 @ 19:20:53
URL: http://junieslashblunie.wordpress.com

Postat av: Hemlig beundrare

Du är sötare än allt godis i hela världen.


2009-03-16 @ 08:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback