Lågor

 

 



Det är nu jag borde kunna slappna av och bara njuta av tillvaron. Visst har jag haft fantastiska stunder då bara nuet varit viktigt, men ångesten och rädslan tränger ganska lätt igenom. Om ögonen är själens spegel så talar de nog om att trots att mina läppar ler så är inte allt som det borde. Det bor sorg i mig. Det har det alltid gjort, och lär för alltid göra. Jag måste finna ett sätt att leva med det bara.


Jag har grillat marshmallows i solnedgången, dansat som en tok, plockat blommor, ätit massor av onyttiga men goda saker, de senaste dagarna. Jag har levt. Jag håller precis på att upptäcka vad det innebär att leva. Är det fel av mig att inte vilja bli hindrad på min upptäcksfärd? I bland måste man göra svåra val. Jag har aldrig riktigt prioriterat mig själv och mitt liv förut, men jag har heller aldrig upplevt så underbara stunder som den senaste tiden. Det handlar inte om kärleken, framtiden och vardagen, det handlar om mig och det som skall vara den bästa tiden i mitt liv. Jag måste slå mig fri. Inga bojor skall få hålla mig fast, inte heller någon famn. Jag är där jag vill vara, när jag vill det och med vem jag vill. Men det viktigaste är att jag är mig själv.  Nej, det handlar väl kanske inte bara om mig. Det handlar väldigt mycket om vänskap också. Äkta sådan har nog aldrig förekommit i mitt liv tidigare, men nu har jag mött dem som bryr sig om mig, på riktigt. Det värmer och måste få betyda mest.



Åker till Malmö i helgen. 28 timmars tågresa totalt, och massa väntetid. Bara för en intervju som kanske tar 15 minuter. Mina sista pengar går upp i rök. Måtte det vara värt det!





Ni som är älskade, ni vet vilka ni är, glöm aldrig bort att ni är underbara och förtjänar bara det bästa! Jag är inte bra nog åt någon.



Älskar er! <3




2009-05-26 @ 21:56:22 Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback