Skrot

 

 

Jag skulle göra massa nytta idag, det var lättare sagt än gjort. Allt blev liksom fel redan från början. Vaknade kallsvettig efter ett par mardrömmar. Egentligen borde de inte ha varit så otäcka, men det var de. Jag hade ingen kontroll och det skrämmer mig.

Jag var trög i starten, eller ja, faktum är att jag nog inte riktigt kommit igång än. Så mycket som måste göras, och jag är så jäkla less på att städa det här helvetet, det blir ju inte direkt bättre. Ja, jag är bitter! Får dessutom jättesvårt att andas av allt damm, som flyger upp när jag börjar städa. Rör jag ingenting så ligger det i alla fall kvar på plats. Nej, jag vet. Det är inte särskilt mycket bättre det heller. Men jag börjar bara bli less på att göra allt själv.


Tänk om jag hade pengar. Eller... Tänk om jag vore en superhjälte!



Har beslutsångest..Vet inte om det är värt att åka till Malmö eller inte. Hur mycket tid, pengar och energi är det värt att lägga på en dröm, som kanske ändå inte går i uppfyllelse? Det är inte säkert att jag kommer in på utbildningen, och om jag gör det så är det ändå inte helt säkert att jag väljer att gå just den. Attans. Det finns underbara människor som nästan mer än jag själv vill att jag ska förverkliga mina drömmar, och som kämpar för att hjälpa mig. Det finns underbara människor. Och det finns idioter. Jag är en av dom.



Har äntligen gjort lite ändringar i bokmanuset samt valt en bild till baksidan, och skickat det till förlaget. Nu är det bara att vänta.. :D  Ni tänker väl köpa min bok när den kommer?



"En dikt börjar som en klump i halsen, en känsla av orätt, en hemlängtan, en förälskelse. Den finner tanken, tanken finner orden"


Precis så är det! Ovanstående visdomsord kommer från Robert Frost, och de är sanning för mig! Nej, jag vet. Jag tror inte på sanningar. Men...ändå så älskar jag dem, när de väl kommer till mig. Mina egna sanningar måste jag få tro på? De känns viktiga och värdefulla.


2009-05-21 @ 21:52:21 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback