Höstglöd

 

 

Livet känns rätt okej för tillfället. Vi håller på med ett riktigt roligt projekt i skolan och jag känner mig för första gången riktigt inspirerad och taggad. Vi skall designa en möbelgrupp utifrån valfritt tema/koncept. Jag har valt eskapism som tema och har redan skapat några modeller. Jag hoppade över skissningnen då det ju verkligen inte är min starka sida, och började skapa direkt, så mycket enklare för mig. Även om slutresultatet inte blir så bra som jag hoppas så har jag i alla fall roligt och ser fram emot de kommande två veckorna då arbetet skall fortsätta.

I förra veckan var jag och kikade lite på en lägenhet/samlingslokal som jag skall inreda. Det ska bli en jätterolig utmaning. Jag vet ingen budget än och har därför inte börjat tänka så mycket. Men jag hoppas verkligen att det blir bra, och om inte annat så kan det absolut vara en nyttig erfarenhet. Förhoppningsvis känner jag snart vad jag ska rikta in mig på om jag skall plugga vidare, dekoratör eller designer.

Biljetten hem till Östersund är bokad, 23/10 kommer jag och älskling hem och stannar till 2/11  Ska bli så skönt att komma hem, träffa alla människor och bara vara. Längtar till den jämtländska skogen och till min älskade moder. Det känns jobbigt att inte kunna vara hemma och hjläpa mamma när jag vet att hon verkligen skulle behöva det. Det vore ju liksom det minsta jag kunde göra. Utan henne skulle jag ju inte finnas till, hon är guld värd! Ska fundera ut någon bra present till henne. Jag anser att mammor bör uppmärksammas betyligt oftare än bara på morsdag. Kom att tänka på en dikt jag skrev till mamma då hon fyllde 60. Den får faktiskt bli dagens dikt, för att mammor (speciellt min!) är underbara! 



Hur ska jag kunna tacka dig
som givit mig

den största utav gåvor?

Hur ska jag kunna tacka dig
som givit mig
livet?

Jag kan inga ord
som kan beskriva
så mycket tacksamhet,
och kärlek
som jag känner

Jag kommer för evigt

att stå i skuld till dig,
aldrig kommer jag
att kunna
betala tillbaka

Utan dig, ingen jag,
ty du gav mig livet
och lärde mig
hur det skall levas

Mamma, du vet väl
att du för mig,

är bäst
i hela världen?




Ha det bra gott folk! Krama era mammor (eller/och andra nära och kära) och låt dem veta hur mycket de betyder! Min mamma och min allra käraste syster förtjänar all världens kärlek! <3





2009-10-01 @ 15:25:25 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Hanna

Då skriver jag in det i min almanacka så får vi se till att ses då. Annars blir jag arg på mig själv.


2009-10-04 @ 00:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback