Love poem

 

 

Dagens ord valdes ut på så sätt att jag tog älskling tjocka ordbok, bläddrade tills han sade stopp och sedan lät fingret vandra över sidorna tills han återigen stoppade mig. En underbar slump gjorde att fingret stannade på det största och vackraste som finns; ordet blev kärlek, otroligt men sant. Tänkte först att jag skrivit tusen dikter på det ordet och att det kändes tråkigt, men jag måste ju faktiskt göra det igen nu när ödet (?) har valt det åt mig. Dagens dikt blev därmed klyschig och inte alls någon av de bättre, men jag menar inte mina ord mindre för det, älskar dig älskling! <3


Kärlek är att räkna
dina födelsemärken
och dina fräknar

Kärlek är gropen
vid dina nyckelben
där jag vill bo

Kärlek är dina ögon
där jag kan försvinna
på äventyr

Kärlek är dina läppar
då de kysser bort
allt det onda

Kärlek är att
titta på stjärnor
en kylig majnatt

Kärlek är att bära
någon hela vägen hem
efter en lång kväll

Kärlek är att ligga
sked och bara vara
i din närhet

Kärlek är du
du är kärlek!


2010-04-12 @ 00:06:48 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (3) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Jag gillar de sista två raderna :)


2010-04-12 @ 17:05:35
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Thorbjörn

Fin du är! Visste väl att en ordbok var bra till något;) Kom så går vi ut i solen och äter jordgubbar:)


2010-04-12 @ 17:25:13

Postat av: Sannie

vilket är ditt favorit tv-program? :)


2010-04-12 @ 18:18:53
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback