Colours

 

 

Dagens ord blir Scharlakansröd, från Kristin (ditt ord var bra också Junie, men för rättvisans skulle blev det Kristins idag :P) Som vanligt hade jag en vision i huvudet och tänkte att det här, det här kan bli bra. Så blev det dessvärre inte, men det blev i alla fall något, och det är ju det som är vitsen! Jag har i alla fall en tanke med dikten.


Du blandar ihop
färgerna på min
palett
mitt livs kulör
förvandlas
till bistert brunt

men smärtans
färg är odödligt
scharlakansröd
och den
kan du aldrig
ta i från mig!







2010-04-12 @ 22:35:30 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Linn-Lay

hej där :D haft en bra dag i dag? :D


2010-04-13 @ 20:19:17
URL: http://linlay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback