No friends

 

 

Det här med facebook. Jag finner det naturligt att samla vänner, bekanta, släkt, gamla skolkamrater etc i vännerlistan på facebook. Det är ju tänkt att vara ett nätverk där man kan hålla kontakt med alla man känner, om man så önskar, och ha dem alla samlade på ett och samma ställe.

De senaste dagarna har jag dock jag fått två vänförfrågningar nekade. Båda gäller gamla klasskamrater från låg- upp till högstadiet som dessutom kommer från samma by som mig. Våra familjer har även haft en hel del med varandra att göra. De två som detta rör har jag vid vissa tidpukter i livet stått ganska nära, medan de under andra perioder sett mig som ful och äcklig och skytt mig som pesten. De kan båda två vara riktiga plågoandar, men jag vet att de innerst inne är riktigt goa.

Nu har det alltså gått ett antal år sedan vi gick ut skolan. I alla fall jag har utvecklats och gått vidare. Vad de än har gjort mot mig har jag kanske inte förlåtit, men börjat acceptera och slutat bry mig om. Det finns alltid anledningar till att folk beter sig illa, särskilt när de är i grupp (för på tu man hand med dem har de varit relativt trevliga och aldrig sagt/gjort något elakt)  Jag har aldrig gjort dessa personer något och de borde inte ha något emot mig, liksom jag inte har något emot dem.

Tji fick jag. Mina vänförfrågningar blev som sagt nekade. De är vänner med i pincip alla andra skol- och klasskamrater, men inte med mig. Det må vara en fånig skitsak och inget att bry sig om, men jag kan ändå inte låta bli att ta det personligt och känna mig aningen kränkt.

Skulle de skämmas  över att ha mig på era vännerlistor? Är det så hemskt att erkänna att dom känner mig? Eller vad är det egentligen frågan om?


2010-04-27 @ 16:45:35 Permalink Vardag Kommentarer (9) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Jullsaaan

ååå...vilken fin blogg du har<3

Och ett jätte bra inlägg!



Kramkram:)


2010-04-27 @ 17:22:54
URL: http://jullsaaan

Postat av: Junie

Va? Jag trodde bara man kunde ignorera vänförfrågningar, inte neka? Och om man ignorerar så syns det ju inte. Eller har de ändrat det där?


2010-04-27 @ 18:16:35
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: egoboosting

sv: varsågod!

Tack så mycket, jag hoppas verkligen att jag når ut till människor med bloggen och kanske kan hjälpa några :)



Hur är allt med dig?

kram!


2010-04-27 @ 19:00:13
URL: http://egoboosting.blogg.se/

Postat av: Ingrid

Sådana personer är inget att sörja över. Glöm dem och gå vidare och gläds över alla som gillar dig.


2010-04-27 @ 20:40:06
URL: http://ibod11.wordpress.com

Postat av: Motorcykeltjejen

Usch...tråkigt!

Man kan ju undra vilka som inte har mognat och vuxit upp?!

Löjligt, tycker inte att du ska ta illa upp även fast det är lätt för mig att sitta och skriva det här.



Funderat nåt om kavajen?

Krams


2010-04-27 @ 21:22:36
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Postat av: Anonym

Hei<3 jeg har pørsmålsrunde på bloggen min, og setter stor pris på at du spør om spørsmål :D<3

Får jeg en kommentar får du en tilbake ;)

-www.ToniToni.blogg.no


2010-04-27 @ 22:29:39

Postat av: Motorcykeltjejen

Hej hej!!

HAft en bra helg?

Firat valborg?

Kramar


2010-05-03 @ 12:14:33
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Postat av: Mikaela Brandstrand

Men fy så dåligt!

Du verkar ju vara en helgo brud!

Tycker att det är bra att du skriver av dig, Men du borde inte ta åt dig av det där.

Det är deras förlust. Eller hur? =)



Kram på dig!


2010-05-03 @ 21:26:48
URL: http://mickalin.blogg.se/

Postat av: Kristin

Är det något jag har lärt mig så är det att man inte kan ta åt sig av vad alla människor tycker. Livet är tillräckligt kämpigt som det är. Kanske skäms de för att de har behandlat dig som de gjort och vill därför inte ha något med det att göra? Jag är iaf stolt för att ha dig som vän :)



Kramar


2010-05-04 @ 10:26:35
URL: http://kristinrenofalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback