Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större

 

 

Fundera på rubriken ett tag, den kan tolkas lite olika. När jag först möttes av dessa ord upplevde jag en obehagskänsla, vad känner du?

Idag var det en välkomstgrej för oss recentiorer vid Uppsala Universitet. Dagen inleddes med en liten mässa i universitetshusets hall. Där prackades man på information och godis, lite jobbigt men också trevligt och i alla fall infopapperna var nödvändiga. Sedan var det folk som höll tal och så, och det spelades pampig musik. Det pratades massor om hur roligt man kan ha under studietiden och om att man verkligen skall ta vara på denna tid, full av möjligheter till drömförverkligande och framtidsskapande. Det kändes inte riktigt som om de talade till mig, men men.

Pratade inte med en själ förutom älskling (okej, en till då) och känner mig fortfarande ensam och vilsen. Vi åkte även på en guidad busstur kring Uppsala, med fokus på alla universitetsbyggnader. Det gjorde mig mest mer förvirrad. Vi skrev in oss på V-dala också. Kommer troligen även att skriva in oss på Norrlands, då man numera kan vara inskriven på flera nationer. Vi får se, det innebär ju en dubbelt så dyr avgift. Dessutom så krockar många av deras reccegrejer. Måste verkligen införskaffa en kalender så fort jag får pengar, nu är huvudet helt fullt med alla datum och tider jag skall försöka hålla reda på.

Vi tar oss förhoppningsvis in till stan och ut på V-dala i morgon, men jag har en känsla av att min blyghet, rädsla och bekvämhet kommer få mig att vilja stanna hemma i soffan istället. Men man kan ju hoppas att jag skärper mig, måste ju träffa lite folk!

Bjöds på god middag av Zigrid och Per idag. Den blev lite sen dock, så nu vill jag helst gå och lägga mig omedelbums.


2010-08-27 @ 22:07:30 Permalink Studentliv Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Tove

Jag gillade den meningen.

Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större




2010-09-04 @ 06:11:42
URL: http://nytove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback