Optikbutiken

 

 

I mitt sökande efter glasögon kom jag in på en sida vid namn Optikbutiken. De säger sig ha billiga glasögon, samt ge möjlighet att få tre par bågar hemskickade till sig för provning, helt kostnadsfritt. Mitt första intryck är därmed att det är en mycket bra sida.


När jag tittat runt lite finner jag att de verkar hålla vad de lovat, de har verkligen billiga glasögon. Sidan är dessutom enkel och lättförståelig, samtidigt som den ger ett pålitligt intryck. Jag hittar även en hel del snygga bågar som jag inte skulle tacka nej till.

Inga frakt- eller expeditionsavifter tillkommer vid beställning och man kan betala med faktura, vilket jag anser är att föredra, men det finns även andra altenativ, såsom förskottsbetalning. Jag kan även läsa mig till att leveranstiderna skall vara korta, 1-2 dagar när man beställer testbågar, och sedan upp till 14 dagar beroende på vad för glas man vill ha.

Denna butik startades 2004 av två bröder vid namn Glenn och Patrick Johansson. De hade båda mycket erfarenhet inom optikbranschen, då de arbetat som underleverantörer till svenska optiker under flera år. Deras far är legitimerad optiker och har drivit ett eget företag i närmare 40 år, så det talar för att de vet vad de gör. De båda bröderna tröttnade på de dyra priserna på glas och bågar och startade därmed denna webbutik, vilket vi kan vara tacksamma för!

Är du liksom jag på jakt efter glasögon så är Optikbutiken helt klart värt ett besök!

Detta är mina favoritbågar:


2010-08-04 @ 12:37:12 Permalink Vardag Kommentarer (4) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Haha vad får du för att skriva det där inlägget? :P


2010-08-04 @ 22:30:43
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Alexandra

De där bågarna var superfina! :)


2010-08-09 @ 11:10:15
URL: http://alexxandrakristoffersson.blogg.se/

Postat av: Emelie

Fin blogg


2010-08-09 @ 12:03:06
URL: http://emeliethisismy.bloggplatsen.se

Postat av: Emelie

gillar din design, fin blogg också :)

kolla gärna in min blogg!


2010-08-09 @ 17:50:38
URL: http://emeliesvensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback