Urkult 2010

 

 

Så var man hemma från Urkult. Det har varit superhärligt, men inte riktigt lika magiskt som förra året. Vi såg bra artister, dansade och myste. Det är en så underbar atmosfär där, man kan vara sig själv och vet att inget bryr sig ett dugg om hur man ser ut eller vad man gör, man kan bara släppa loss helt och vara alldeles avslappnad.

Jag läste dikter när det var öppen scen, det gick väl sådär, var inte direkt förberedd och hade aldrig använt en mikrofon förut. Men det var mysigt och kul att veta att publiken frivilligt var där för att lyssna på poesi.

Älskling skrämde livet ur mig genom att plötsligt vara spårlöst försvunnen när vi badade. Kunde inte se honom någonstans och visste inte vad jag skulle ta mig till. Det var jätteströmt och jag hade hört om folk som råkat illa ut då de simmat för långt ut. Han var borta i över en halvtimme innan han kom tillbaka. Han hade simmat till andra sidan, gått i land och ätit korv! Har varit så oerhört rädd ett par gånger förr i mitt liv, och det är verkligen fruktansvärt. Var jättearg och gråtfärdig när han kom tillbaka.

Senare den kvällen kom det ett gäng rara mäniskor och kände igen mig som den "söta tjejen från stranden". De hade sett mig stå där och se gråtfärdig och orolig ut, tyckt att jag var så söt och bara velat krama mig. Jag började nästan gråta när de berättade det och jag fick en kram, synd bara att jag inte fick någon kram förrän då, hade verkligen behövt en när jag var som räddast. Men det tycks krävas alkohol för att folk ska våga agera.

Såg även under vistelsen i Näsåker den största skalbaggen, spindeln och larven i mitt liv. Den sistnämnda var gigantisk, röd och blodspottande, bildbevis kommer upp senare!

Det är så skönt att vara hemma och få sova i en riktig säng och slippa oroa mig för insekter och kalla nätter i blöta tält.

Tack till alla som hjälpte till att göra Urkult så bra, till min allra käraste bror för biljetten och till älskling för att han står ut med mig!


2010-08-09 @ 23:10:15 Permalink Vardag Kommentarer (5) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Hannie

Fin blogg du har!:)


2010-08-10 @ 11:09:49
URL: http://hanniezajo.blogg.se/

Postat av: Junie

Hahah simmade till andra sidan och åt korv?! xD

Förutom den läskiga halvtimmen så verkar ni ha haft det jättemysigt och lite hade jag nog velat vara med. Men bara lite. Kram brallis, kom till uppsala snart <3


2010-08-10 @ 11:18:18
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: tobbs

fin header :)


2010-08-10 @ 17:53:35
URL: http://tobbs.se

Postat av: Cilla

Lät som en trevlig festivalvistelse, synd att man missade iår bara :(


2010-08-10 @ 18:03:05
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Postat av: The real barbie

Vill du vara med i min nystartade dagens blogg & därmed få chansen till fler besökare, enkelt & effektivt?



Hos TRB är du alltid välkommen! :)

Ha det bra!


2010-08-10 @ 19:43:40
URL: http://trb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback