Velvet

 

 

Är precis hemkommen från min första kväll på V-dala. Den skulle inledas med fördrink för oss reccar klockan 20.00, och älskling och jag var där strax innan. Det visade sig dock att vi skulle bli de enda som dök upp. Jag hade hoppats på att få träffa nya människor, lika vilsna som jag, men icke. Det var dock ett utmärkt tillfälle för oss att ställa frågor och få information, och dessutom blev det ju mycket mer bubbel till oss!

Sedan gick vi gemensamt upp till Velvet, där bandet Bad Hands spelade. Det tycktes vara en hel del andra reccar där med, men de hängde alla i grupper, var klädda enligt vissa teman och vrålade/sjöng specifika sånger i sina gäng. Det var alltså frågan om nollning och alla de som skall läsa program hängde ihop i sina "klasser". Jag har nog aldrig känt mig så utanför förr, eller, jag kan i alla fall inte komma på något särskilt tillfälle då jag skulle ha gjort det. Det skall tydligen vara extra svårt att träffa nytt folk när man bara läser enskilda kurser, såsom vi skall göra. Men jag kan liksom inte se mig själv tillhöra en sådan grupp heller, kan inte föreställa mig att jag skulle ha något gemensamt med dem.

Jag må vara fördomsfull ibland, för jag kan liksom inte förstå mig på sådana människor som bär sig åt sådär, super sig asfulla, skriker och tramsar runt med främlingar. Jag vet ändå någonstans att många av dem nog inte alls är sådär egentligen, utan bara faller för grupptrycket och gör allt för att passa in. Men jag som inte ser något nöje i att dricka mängder av alkohol, jag som tänker på döden varje dag och som alltid tänker dystra tankar när jag ser alla andra snubbla omkring berusade och till synes lyckliga, hur skulle jag kunna platsa bland dem? Jag avundas ändå deras gemenskap, även om jag nog inte skulle vilja vara en del av den.

Detta med hur studier och hejdlöst festande i kombination hänger ihop förstår jag inte riktigt heller. Jag vill också få ut så mycket som möjligt av min studietid, träffa folk, vara social och ha roligt, men måste det alltid involvera alkohol? Jag är ingen nykterist och lär inte bli det heller, men att hälla i mig nervgift tills jag helt förlorar verklighetsuppfattningen och dessutom spendera massor av pengar på det (även om alkoholen säljs för en tämligen billig peng på nationerna) kan jag nog aldrig vilja igen. Men många, många studenter (och även större delen av sveriges befolkning) tycks älska denna sysselsättning gränslöst. Jag ses som annorlunda och tråkig som inte delar deras uppfattning. Önskar ibland att jag inte tänkte så mycket och att jag var lika lättroad som dem, att jag kunde glömma alla mina bekymmer under en riktig fylla och dansa till gryningen.

Kan denna tid bli den bästa i mitt liv, även utan alkoholen vid min sida? Ja, det tror jag, så länge jag har min älskling, mod och styrka, samt helst lite vänner!




Puss!


2010-08-29 @ 00:45:30 Permalink Studentliv Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: junie

Man behöver ju inte dricka tills man förlorar verklighetsuppfattningen, det håller jag med om att det inte är kul...men tyvärr är det väl så att det är enklare att lära känna folk när man druckit alkohol, man blir ju som regel socialare och modigare då.


2010-08-29 @ 11:21:44
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback