Pleurit

 

 

Som om det inte var nog med elände.. Ångest över alla julklappsinköp och grejs som ska ordnas och jag var så oerhört stressad över tentan idag, men fast besluten att genomföra den. Men icke. Har så oerhört ont i lungan att jag knappt kan röra mig idag, och att hosta är det inte tal om. Det bränns och krampar till, helt fruktansvärt är det! Jag blev faktiskt rädd att det var fara för mitt liv, pencillinet jag fått mot den lunginflammation de trodde mig ha hjälpte ju inte, och ingen smärtlindring jag testat heller. Ringde 1177 där sköterskan strängt avrådde mig från att göra tentan idag, vilket fick mig att gråta av besvikelse (det gjorde för övrigt helt sjukt ont), jag som så gärna ville få det överstökat, detta var min chans att klara det! Vi skulle ju få ha med ett papper anteckningar! Fanfanfan!

Fick en läkartid på vårdcentralen, en kvart innan tentan! Så jävla vansinnigt, hade jag fått den på en gång, på morgonen så hade jag ju ändå kunnat gå på tentan! Trots att jag var rädd att jag var dödssjuk så prioriterade jag tentan, ganska galet av mig va?

Fick i alla fall träffa en bra, sympatisk, rolig och pedagogisk läkare denna gång. Han insåg direkt att det är lungsäcksinflammation jag har, då det tydligen kan göra så här sjukt ont. Hoppas bara att det är rätt diagnos denna gång! Fick utskrivet smärtstillande som förhoppningsvis hjälper, samt ett intyg, (där det förvisso står att jag har lunginflammation, för att det lät bättre..(!?))

Tycker fortfarande att det är skitjobbigt att ha missat tentan..Och vette fan inte vad jag ska ta mig till. Kan få göra en speciell, enskild tenta, men det känns inte roligt alls.


2010-12-03 @ 16:21:33 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback