The pocket in my heart for your love

 

 

Igår kväll var underbaraste älsklingen och jag på Katalin och såg Eric Bibb, fick konsertbiljetten i födelsedagspresent av hjärtat. Det var så oerhört bra! Det finns inget som berör mig så djupt som livemusik, nästan helt oavsett vad det är så blir jag rörd ända in i själen så att jag nästan börjar gråta. Men det här var extra magiskt! Kände liksom alla känslor på en gång i kroppen och bara njöt!

Den mannen alltså, vilken fantastisk musiker! Det märks så väl att han älskar det han gör, och det är jätteviktigt om man nu valt att ägna livet åt det. Hade han inte "haft hjärtat i det" så hade han inte varit lika bra. Hans leende och hans sätt att röra sig på scenen, ack så klockrent! Han är tusen gånger bättre live än inspelat (så tur för mig att gårdagens och dagens spelningar blir en liveskiva!), men ni borde ändå lyssna på honom på Spotify. Dessvärre låter låtarna mycket sorgsnare där, när man ser honom framföra dem är de fulla av glädje och kärlek.

Drömmer om att han ska spela på mitt framtida bröllop, det vore helt underbart! Han har ju dessutom gjort "vår" låt Pockets.


Ett stort tack till Eric Bibb och till älsklingen för en fantastisk kväll!


2010-12-09 @ 23:51:18 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback