Bredsjö

 

 

Tänk att livet skall bli så mycket svårare utan en fungerande dator! Man har ju varit förjäkla bortskämd. Älsklingen mekar allt vad han kan med datorn, men lyckas inte lokalisera felet, trots ett antal beställda delar. Just nu skulle vi väldigt gärna få tag på någon med en stationär dator att låna ut för några timmar, så att vi kan testa och se vad det är som är trasigt.

Igår var vi till Bredsjö på pubkväll i en gammal smedja. Hade jag vetat vilket primitivt ställe det var så hade jag knappast följt med, eller i varje fall klätt på mig riktigt rejält. Jag måste ha sett väldigt malplacerad ut, felklädd som jag var. De hade inga toaletter, utan bara ett par vidriga bajamajor (vilket aldrig är särskilt lockande, men kanske allra minst på vintern!). Själva smedjan var en stenbyggnad utan någon vidare värme att hurra över. Trots lite infravärme, en rejäl brasa, mycket folk, en kopp thé och det faktum att jag var inlindad i två tjocka filtar, så frös jag som en tok! Att man ens kommer på tanken att anordna något på ett sådant ställe vintertid är ju helt absurt. Jag kan däremot tänka mig att det skulle vara jättetrevligt och mysigt på sommaren.

Det spelades folkmusik och visor för fulla muggar. Det vara ganska bra musik, men jag var inte direkt på humör. Höll mig som vanligt till min (numera obligatiska) plats i utkanten. Som tur var hade jag min älskling med mig, annars hade jag väl varit helt ensam. Jag finner ju inget nöje i att supa mig redlöst full, såsom de andra var sysselsatta med, och inte heller i att skrika och bete mig opassande. Hade jag haft lämpligare skor så hade jag dock kunnat sträcka mig till att delta i långdansen som spontant uppstod. Men icke.

Känner mig helt avskärmad från omvärlden när jag inte kan använda datorn så ofta som jag vill, detta är ju vansinnigt! Längtar hem till Jämtland, kommer verkligen att få fullt upp när jag är hemma.

Just nu sitter jag och drömmer om mitt café som jag någon dag skall öppna, det skall vara så mysigt och idylliskt, med gott hembakat bröd! Åh, vad jag längtar tills den drömmen blir sann, jag ska kämpa!


2010-02-07 @ 14:54:29 Permalink Fest Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: aleeekz - tävling pågår.

Hallå hallå :)

haft en bra dag än så länge? :)

tänkte berätta att jag har en tävling om ett underbart smycke på min blogg, länk : http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-lovebeproud.html

om du inte vill vara med så ber jag om ursäkt för denna kommentar .



ha det bra <3


2010-02-07 @ 15:43:16
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback