Isstjärnan

 

 

Idag har vi påbörjat projektet Isstjärnan ute på Sörälgens is i Sikfors. Jag planerar att bygga en tron i is, så det får vi se hur det går. Inte det enklaste att göra alldeles själv kanske, då den skall vara ganska stor. Men, men. Tanken är att jag skall ha skissat och eventuellt ordnat med isblock i morgon så att jag kan påbörja byggandet på onsdag.

Det var jättefint ute på isen idag, solen sken och den värmde gott även om det var ganska kallt i luften. Som tur var så fick jag låna ett par täckbyxor av Amy, annars hade jag nog frusit ihjäl, dock så var mina tår rysligt frusna när jag kom hem.

Älskling och jag tog en långpromenad samt införskaffade ett gäng banankartonger.

Förresten så ska jag berätta om den supersmaskiga maten vi åt igår. Det blev toast med svampstuvning (på trattkantareller och champinjoner), en fläskfilégryta med rödvin, honung, vit- och purjolök och till efterrätt blev det vit chokladparfait med jordgubbssås och rosa maränger. Vi drack rött vin till maten och bubbel till desserten. Mums!


2010-02-15 @ 15:22:51 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback