Radio

 

 

Så var det dags att göra bort sig i radio igen då. Blev idag intervjuad av Stefan Hanberg från Radio Jämtland. Han är en mycket trevlig karl. Men det gick minsann inte bra alls. För det första så bråkar min hals väldigt mycket med mig, vilket inte direkt gav mig de bästa grundförutsättningarna. Dessutom så svarade jag vansinnigt korkat på alla frågor. Antingen så trasslade jag in mig rejält, eller så sade jag "Ja, precis". Nej, usch! Jag tänker i alla fall inte lyssna på programet (som troligen sänds nästa onsdag). Jag låter nog jätteblåst, vilket jag inte direkt kan påstå att jag är. Till råga på allt så tog han bilder på mig för att lägga ut en på deras hemsida, jag var förstås inte alls beredd på att bli fotograferad, så jag ser säkerligen ut som ett miffo också. Det är ju härligt! Förhoppningsvis lyckas jag i alla fall sälja någon bok så att det var värt besväret.

Läs gärna artikeln om mig i NA, här.

Fyller nu ut detta inlägg genom att svara på lite frågor jag fann i en annan blogg.




Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Det gjorde jag säkert..


Höll du några av dina nyårslöften?

Jadå, jag höll faktiskt några av dem.

Dog någon som stod dig nära?

Ja.

Är det något du saknade  år 2009 som du vill ha år 2010?

Pengar och lycka!

Vad var din största framgång 2009?

Troligen att jag publicerade min andra bok.

Största misstaget?

Allt som hände 30:e april.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Thorbjörn!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

"Pockets" av Eric Bibb är en klar vinnare. Kommer inte på någon mer just nu.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Svårt att säga. Jag tror att jag en period var gladare och en ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat och ansträngt mig för att förverkliga mina drömmar.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Slöat och ätit onyttigheter.

Hur tillbringade du julen?

I Uppsala med familjen.

Blev du kär 2009?

Ja, det blev jag!

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Bjöd över klasskamraterna på fika.

Vad fick dig att må bra? 

Min älskling.

De bästa nya människorna du träffade?

Hela klassen nere i Hällefors, Kristin är dock den jag kommit närmast. Också träffade jag ju förstås min älskling, hans vänner och hans familj, de är underbara hela bunten.


2010-01-04 @ 14:06:38 Permalink Dikter/Skrivande Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Sanna M

Hejsan! Tackar så mycket för din kommentar på min blogg, vad roligt att höra att någon gillade mitt inlägg! När jag skrivit klart det kändes det mest som att jag inte fick fram det jag ville ha sagt, men det kanske jag fick då! :O)

Men precis som du säger, jag tror också att det är lättare om man är ung och mamma att hamna i den där "fällan" och glömma bort sig själv. Man kanske känner extra press på sig att allt ska vara perfekt. Dessutom brukar det ju också vara så att om man är ung och får barn så har man inga vänner som är i samma sits, så då blir man desto mer ensam och fast i fällan. Så sant... jag tror det blir ett inlägg till av detta nu när jag tänker efter...! :) Och så ska jag kika runt lite mer i din blogg, alltid intressant! :)


2010-01-04 @ 16:36:22
URL: http://tabubloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback