Flott spytt får

 

 

Så var jag mer övertygad än någonsin om att nyårsaftnar är rysligt överskattade. Gårdagen började förvisso helt ok. Älskling och jag var på systemet och inhandlade den sista nödvändiga alkoholen. Jag hade tänkt köpa en flaska alkoholfritt bubbel, men tji fick jag, för det var helt slut. Sedan mötte vi upp Rex och handlade mat, samt sprang runt på stans alla (nåväl, nästan i alla fall) i jakt på laktosfri grädde. När vi funnit den återvände vi hemåt, bytte om och sminkade mig och drog sen till Rex för att börja laga mat.

Dagen till ära serverades det till förrätt en toast med skagenröra,avokado och kräftstjärtar, till huvudrätt örtsufflébakad lax med ugnsstekta rotsaker samt till efterrätt en smaskig valnötsmousse. Jag tror/hoppas att alla uppskattade maten och att den var värd besväret.

När vi ätit började vi festa lite och drog sedan upp till körfältet där vi blev kvar i några timmar. Det var inte mycket att hurra över, men det fanns några trevliga människor att prata med i alla fall, fast jag kände mig nog lite illa till mods då jag befann mig i en fiendes (nåväl, jag har inget emot människan i fråga, det är hon som starkt ogillar mig) lägenhet.

I god tid innan tolvslaget ville jag börja röra mig ner mot badhusparken, för att i år för en gångs skull hinna dit i tid till fyrverkerierna. Men självfallet gjorde sega människor (och min envishet när det gäller att vara snäll och vänta samt inte vilja lämna någon själv) att vi inte hann ner.

När en kompis på vägen ner försökte kyssa min älskling så rasade allt. Jag försökte att hålla masken och lät min "kompis" klamra sig fast vid mig hela vägen ner. Men när sedan gnället och eländet började på riktigt så fick både jag och älskling nog.

Kanske är jag en dålig kompis som lämnade henne kvar i badhusparken, men samtidigt så kan jag inte ska behöva ta hand om alla andra. Så mycket skit som jag har fått ta av personen i fråga. Hon har bara två lägen på fyllan. Antingen så sticker hon iväg med någon karl och låter mig klara mig själv (vilket jag sällan säger något om), eller så är hon som en igel så att jag inte får göra något jag vill. Jag har i alla fall bett om ursäkt, ändå får jag bara mer och mer skit. Kan man inte bete sig som folk och ta hand om sig själv när man är full (eller i alla fall ta ansvar för sina handlingar!) så bör man nog inte dricka! Visst kan alla göra misstag, men inte varenda jävla gång!


2010-01-01 @ 15:07:12 Permalink Fest Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Ojdå, det var att gå en aning för långt av henne! Men du, maten var jättegod iaf och det var kul att träffa er. Hoppas du kommer in till stan nåt innan ni/jag åker härifrån! <3


2010-01-01 @ 15:44:10
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Ammi

oh känner så igen det där med fulla kompisar. Jag själv är ingen ängel, men har vissa tjej polare som ALLTID sticker iväg. För jävligt. Och alltid blir för fulla, alltid odrägliga. Kanske är det en själv som är korkad, som går ut med dessa personer gång på gång trots att man blir besviken varje gång.Ajja, är ju inte ensam om detta fenomen då iallafall :)


2010-01-02 @ 20:00:22
URL: http://jagochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback