Matsedel

 

 

I helgen gjorde jag ju en matsedel för de kommande tre veckorna. Detta gjordes för att underlätta matlagningen för mig och för att vi skulle börja äta nyttigare och mindre halvfabrikat. Det kommer dock att bli bra mycket dyrare att äta lagad mat varje (nåväl, nästan i alla fall) dag. Tanken är att vi skall äta fisk, soppa och något vegetariskt varje vecka. Såhär ser i alla fall denna veckas matsedel ut:

 


Måndag: Flygande Jacob

 

Tisdag: Fiskpinnar med rivna morötter, hemgjord sås och potatis.

 

Onsdag: Vegetarisk lasagne

 

Torsdag: Broccolisoppa

 

Fredag: Någon slags paj

 

Lördag: Pasta med sås

 

Söndag: Rester



Ja. Så enligt planerna har jag precis ställt in min flygande Jacob i ugnen. Det är första gången jag gör sådan faktiskt, så jag hoppas att den blir bra!

Jag slarvade och åt bara några hårdbrödmackor till lunch idag, trots att jag sparat stuvade makaroner och korv sedan igår.


2010-01-11 @ 16:50:01 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

borde det inte snarare bli billigare? speciellt om ni gör flera portioner och fryser in :)


2010-01-11 @ 20:15:30
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Marianne

Vi lyckas inte göra så mycket att det räcker till att frysa in..Har man tur så blir det över så att man får en lunch dagen efter iaf. Kanske blir det inte så stor prisskillnad i längden, men det känns dyrare eftersom vi nu får köpa mer färskvaror istället för att bara ta det man har liggandes i frysen.


2010-01-12 @ 12:06:32
URL: http://aianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback