Brädspel

 

 

Jag kom osökt att tänka på detta med brädspel. Det är något jag aldrig varit särskilt intresserad av, och de få gånger jag testat har min okunskap askräckt mig. Nu syftar jag inte på sådana simpla spel som Fia med knuff, eller Kinashack, utan snarare Shack och Backgammon. I mina ögon är det ett tecken på intelligens folk använder något av dessa eller liknande spel som tidsfördriv. Kanske är det egentligen inte särskilt svårt, utan något som till och med jag skulle klara av, men det är ändå något som gör att jag medvetet håller mig borta från dem. De är liksom lite nördstämplade också, denna typ av spel.

Hur som helst så har ja blivit lite nyfiken på Backgammon, kanske mest för att namnet låter så coolt (skämt åsido). Jag funderar uppriktigt på att ge det en chans, nu när ja ändå inte har något vettigt för mig om dagarna så kan jag ju lika gärna spela brädspel, eller hur?  Backgammon är även världens äldsta kända spel, med rötterna i Mesopotamien, det ni!

Vad tycker ni om brädspel, har ni några favoriter, några fördomar, åsikter?


Om du, liksom jag, är nyfiken på att börja spela Backgammon så kan du hitta mer information och reglerna här


2010-07-13 @ 15:01:16 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Jag gillar schack men är inte så jättebra på det, lite lagom sådär bara. Har inte tålamod att tänka flera steg framåt som man ska göra. Backgammon har jag aldrig spelat, men som du säger så har det ju ett fasligt coolt namn :D


2010-07-13 @ 15:46:31
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: ToTTe

I'll play u anytime baby! It's easy peasy.


2010-07-16 @ 21:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback