Ingenting

 

 

Idag är en mörk dag. En sådan dag då all världens sorger tynger mina axlar. Stannar i sängen/soffan hela dagen. Det regnar dessutom. Så typiskt! Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag blev i alla fall antagen till Praktisk filosofi, så jag antar att det är vad jag kommer att studera till hösten. Det är bara en av alla de saker som framtiden har att bjuda på, och som för tillfället gör mig livrädd. Vill jag verkligen detta, kan jag klara av det? Skulle Inredare eller Copywriter passa mig bättre? Måste ju vänta ett helt år innan jag kan satsa på någon av de utbildningarna i alla fall..

Kan inte leva i nuet nu, måste tänka på framtiden. Har ingen jävla aning om hur jag ska klara ekonomin om jag inte får jobba nåt mer. Utan pengar kan jag inte göra något resten av sommaren, eller flytta till hösten eller..Nej, ingenting.

Utan hem och utan vänner, vad blir jag då? Allt raserar, alla försvinner. Jag måste ta ansvar för andra och glömmer bort mig själv. Jag är ingenting idag, kanske, kanske kan jag vara någon i morgon.


2010-07-13 @ 15:18:49 Permalink Funderingar Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Åh, vi känner nog lite samma känsla nu, du och jag. Den där ovissa framtiden. Tryggheten man äntligen byggt upp under sina fötter och som nu plötsligt hotar att rämna. Jag vill inte lämna Uppsala, vill inte, vill inte. Men ibland måste man ta det där steget ut i det okända mörkret, och bara hoppas att mörkret kan omvandlas till ett ljus. Life goes on. Allt löser sig på ett eller annat sätt, även om man måste gå igenom ett helvete för att nå dit allt löser sig.


2010-07-13 @ 16:24:10
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback