Home, sweet home

 

 

Så var man hemma i Jämtland igen! Flytten gick ganska bra och vi lyckades på något jäkla vis få med oss alla saker i två släp, trots att det ena var mindre än det skulle. Dessvärre så blev fler av våra underbara, älskade teakmöbler skadade, en del av skadorna kommer inte gå att reparera. Det gör mig så oerhört ledsen! Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag inte kollade att de när de packade lindade in allt med filtar och dylikt, jag tog förgivet att de gjorde det, men icke. Möblerna går ju liksom inte att ersätta heller. Det gör ont!

Igår när älskling och jag var ute och joggade lite så hittade vi två sockersöta rävungar! De tycktes bo i ett uthus. Vi gav dem lite mat och så, men de var ganska skygga. Vi hittade också en liten,liten sötis som var död! Idag såg vi dem inte alls, men lämnade lite mat, så vi får gå dit och inspektera senare. Sötnosarna!

I morse blev vi jätterädda. Älskade lilla Hugo-mumsen hade fastnat med foten i gallret och hängde där, upp och ner! Lillen hade ett sår på sidan och foten verkar inte alls funka som den ska. Han var alldeles tuffsig, Lilla älsklingen! Han kan ha hängt där jättelänge, och jag är så arg på mig själv för att jag inte kollade till honom när jag var upp på toa tidigt i morse. Om han inte överlever så kommer jag aldrig förlåta mig själv för det heller! Måtte han må bra snart! <3

Jag kommer att få jobba på Agdas Café tre dagar, 18-20 juni. Det ska bli roligt, lite synd bara att det är på en helg, men det ska nog gå bra.

Nu har soljäveln gått i moln bara för att jag smörjt in mig med sololja och var beredd på att få sola. Så typiskt!


2010-06-02 @ 12:25:46 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: LiiCee ❦

Hej!

Jo bloggpartner funkar fint för mig :)

jag hade problem med det i början för att jag inte fattade riktigt hur man skulle gå till väga, så jag skickade också mejl till dem men fick inget svar förrän flera veckor senare, så jag antar att dom kanske får många mejl..



mvh .


2010-06-02 @ 20:49:06
URL: http://liicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback