Her

 

 

Idag har varit en bra dag. Jag klev för en gångs skull upp i vettig tid, vilket är så otroligt mycket lättare när solen skiner. Jag kom ihåg att lämna tillbaks Amys täckbyxor (en sak mindre att tänka på) och jag började tänka lite kring vårt aktuella skolprojekt.

Jag har också varit och sett ett verk av videkonstnärinnan Candice Breitz. Riksutställningar har ordnat denna mobila utställning där videokonstverket Her visas. Det är ihopklippt av 28 stycken (om jag inte missminner mig) filmer i vilka Meryl Streep medverkar. De olika karaktärerna hon spelat är här ihoplänkade till en gemensam handling. Det var helt klart sevärt och jag rekommenderar alla att se detta! Denna samt den manliga motsvarigheten Him baserad på Jack Nicholson-karaktärer finns att se här, under Work -> Video. Det är verkligen fascinerande hur mycket coola saker hon skapat. Om utställningen finns mer att läsa på Riksutställningars hemsida.


Jag har dessutom fyndat en del grejer på loppis samt varit ute i det fina vädret. Härnäst skall jag laga mat (kycklinggryta med kokosmjölk och grönsaker) och sedan blir det yoga.

Ha det underbart, hoppas att solen skiner på er med!




2010-03-10 @ 15:58:31 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: placebohoe

Vad jobbigt :( Jag var för liten för att förstå allt, bara 9-10 år och natten då pappa dog så ringde han till mamma för att säga att han älskade henne och säga hejdå och på morgonen fick jag veta att han var död och det var bara några dagar efter att jag fyllde tio och sen dess har min födelsedagar inte varit roliga alls, bara jobbiga minnen.


2010-03-10 @ 18:07:34
URL: http://placebohoe.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback