Personligt entreprenörskap

 

 

Idag har det varit en bra dag. Jag klev upp strax före 07.00 i morse, för att gå på promenad med Kristin. Det var regnigt, men trevligt ändå! Sedan gick jag hem för att äta frukost och ta en dusch innan det var dags att bege sig till Folkets Hus på föreläsning.

Det var en jättebra och inspirerande föreläsning med Stefan Olsson från Universe Imagine (kolla in hemsidan, den är helt klart värt ett besök). Föreläsningen handlade om personligt entreprenörskap, om att förverkliga sina drömmar och ha kul under tiden. Mycket av det som sades var självklart och uppenbart, saker som min älskling säger mig varje dag, ändå var det som ett uppvaknande då jag fick höra dem från någon utomstående. Vi fick tips på hur man går tillväga för att få saker att hända. Rätt attityd och små steg i rätt riktning kommer man långt med.

Jag blev verkligen taggad, nu måste jag bara öva mig på att bli bättre att tänka positivt och inte skjuta upp saker. Om jag bara fokuserar på mina mål och drömmar så kan jag förverkliga dem, allt är möjligt och jag kan bara jag vill! Det mål jag under föreläsningen valde var det att starta ett café, och jag satsar på att ha ett sommarcafé nästa sommar, nu ska jag bara vara mottaglig för de möjligheter som kan tänkas dyka upp, och se till att få saker gjorda så att det kan bli verklighet!


2010-05-25 @ 20:25:27 Permalink Funderingar Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Åh vad mysigt med ett café! Klart du kan lyckas med det, det låter verkligen som att det kan passa dig. Superbra är du ju på att baka också! :)


2010-05-25 @ 22:30:53
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: matilda

Fin blogg:D!


2010-05-26 @ 15:52:47
URL: http://livebyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback