Vårskrik

 

 

Det har varit en intensiv helg vill jag lova! Det festades hemma hos Sebastian i fredags, det var riktigt roligt. Somliga hade dock lite för roligt, hehu (älskling och...älskling...)

Sedan kom Zigrid, Per, Gudrun, Thomas och Ellen på besök. Jag visade dem till rätta och återgick sedan till festandet.

Det blev inte mycket sömn den natten, älskling snodde täcket hela tiden, och gull-Ellen skrek hejvilt.

På lördagen var vi på Återbruket och passade på att fynda, då det var 50% på allt. Sedan blev det en fika på DG's innan det var dags för mig att läsa dikter igen. Det var då bara de ovannämnda och folk från klassen som dök upp, så det kändes oerhört konstlat och fånigt att stå och läsa inför dem på det viset. Jag hade faktiskt förväntat mig att det skulle komma folk utifrån med, men folk har väl inget intresse för poesi. Så jag får inte ens en chans att visa dem att det inte behöver vara komplicerat och svårt. Tänk att jag ska behöva kämpa så för att få sprida mina ord.

Lördagskvällen blev lugn. Våra gäster och vi tog det lugnt, åt tacos och tittade på film. Sedan stupade vi i säng (bäddsoffa för att vara exakt) och sov tills Ellen började skrika igen.

Nu har de åkt hem igen, och jag kommer att sakna den lilla skruttungen, trots att hon stört vår nattsömn, hon är ju världens absolut sötaste!





2010-05-09 @ 20:55:07 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Martin

ojoj, de va nära ögat. Hade faktiskt en ganska kul kväll i fredags, vill jag minnas.

Hade tänkt komma o lyssna på dej både på fredag och lördag men jag hann inte riktigt med det, men de sa att du va jätteduktig.



Ha de så bra!


2010-05-10 @ 08:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback