Vattenkastanj

 

 

Har en känsla av att många tycker att jag är lat, gnällig, tjatig, sur, etc idag. Det är förvisso delvis sant. Men jag hoppas verkligen att det inte snackas en massa skit. För de har faktiskt ingen aning om bakomliggande orsaker.

Idag har vi hängt vår utställning. Det har varit en slitsam och jobbig dag. Först ändrades våra planer om hur allt skulle hängas, så det var bara att tänka om. Sedan fortsatte det att gå utför. Vi fick göra, och göra om. Tillsist var jag så slut att jag hade kunnat somna stående. Jag hade fruktansvärd huvudvärk, ont i fötter och rygg, samt mensvärk på det. Dessutom har jag vansinnigt mycket att göra här hemma. Jag fick då tillåtelse att gå hem, lite tidigare än de andra.

I morgon bitti ska vi tydligen dit och fortsätta, vilket förstör mina planer ännu mer. Men, men. Sånt är livet.


Jag kommer att läsa dikter på folkhögskolan i morgon och på lördag. Är lite nervös faktiskt. Har inte ens bestämt vilka dikter jag ska läsa än.

Nu måste jag vara duktig och göra ett ryck.

Glöm inte bort att kolla in min Bloppis! Fler saker kommer att läggas ut inom en snar framtid.


2010-05-06 @ 17:26:32 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Madeleine

sv; Ja, jag trodde jag skulle vilja göra det jag också. Men tydligen gillade jag det inte alls :P Som tur va har jag fått en ny praktikplats nu, på Svenssons Café vid hornsbergkyrkan på frösön :) Du får komma dit och fika om du är här nångång i tre veckor framöver :)Kram


2010-05-06 @ 18:17:07
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/

Postat av: v


2010-05-06 @ 18:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback