Hjortron

 

 

Så var man sjuk och skruttig igen! Men så går det ju när man är ute och slarvar. Har hunnit med ett par föreläsningar sedan jag skrev sist, samt även haft mitt första seminarium. Känner mig lite trög när alla andra är så smarta och använder ett högtravande talspråk. Jag brukar höra till dem som talar lite ordentligare och har en rik vokabulär, men nu framstår jag plötsligt som en idiot, så känns det i alla fall.

På den senaste föreläsningen förstod jag inte ett dugg, eller jo, men det var vansinnigt svårt att hänga med och förstå vad vitsen var. Jag tycktes dock inte vara ensam om att vara förvirrad då.

Har även hunnit titta efter biljetter till Italien med min kära syster, delat rum med sockersötaste Ellen, fikat med allra käraste Junie och varit på pubrunda med Kulturklubben. Igår var älskling och jag på middag med HärjaJämt och Jamtamot, en dam och en herrförening som vi tänkt att gå med i. Det var trevligt och bjöds på god mat samt mängder av sång och alkohol. Jag känner mig ju lite tråkig som varken vill supa mig full eller sjunga..Kanske är jag dömd till att vara tråkig, blyg och utanför. Kan liksom aldrig slappna av helt i sådana sällskap.

Idag har det ätits kräftor här (dock inte för min del) och jag bjöd på marängsviss till efterrätt. Nu ska jag och min stackars ömma kropp krypa ner i sängen!


2010-09-11 @ 22:38:46 Permalink Vardag Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback