Tiodagarsutmaningen

 

 

Idag börjar jag med Tiodagarsutmaningen! Det är en utmaning som går ut på att vända negativa, begränsande tankar till postiva och stärkande tankar. Ni som känner mig vet hur oerhört negativ jag är, och hur dåligt det får mig att må. Nu är det verkligen på tiden att jag börjar förändra det!

Jag blev väldigt inspirerad av Universe Imagines föreläsning (se tidigare blogginlägg, här) i våras, och har tänkt tillbaks på den lite då och då, men aldrig riktigt orkat ta tag i något.

Kanske är det ett illa valt tillfälle att börja just nu, jag har ju en tenta nästa fredag, och jag kan tänka mig att den och studierna inför den kommer att innebära mycket ångest. Men, jag hoppas verkligen på att kunna omvända mina negativa tankar, så att jag istället blir stärkt inför tentan och kan klara av den. Misslyckas man med att vända om tankarna så får man börja om, med tio nya dagar.


Ett stort LYCKA TILL, till mig själv! :D



2010-09-23 @ 11:47:50 Permalink Vardag Kommentarer (6) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Thorbjörn

Tycker du är skitduktig som vill testa det här:)! Bara det att du försöker visar ju att du vill tänka mer positivt. Sedan kommer det alltid dagar som är sämre än andra, men då kanske det blir lättare att ta sig igenom dom:)


2010-09-23 @ 12:29:43

Postat av: Thorbjörn

Just ja, Lycka till!<3


2010-09-23 @ 12:30:08

Postat av: Junie

Lycka till! :)


2010-09-23 @ 13:46:41
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: ToTTe

Så klokt! Hoppas det går som en dans!


2010-09-23 @ 17:46:02

Postat av: Lilith

Det där tror jag är något som alla skulle behöva göra. Ska bli spännande att läsa om hur det går.


2010-09-23 @ 21:19:13
URL: http://www.lilith.se

Postat av: Kristin

Skitbra tänkt! Jag försöker med något liknande jag med, och jag skulle tro att efter de där tio dagarna så blir det nog bara lättare att tänka positivt. Fasiken livet är svårt nog utan negativa tankar.



Kramar och lycka till snuttan.


2010-09-26 @ 20:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback