Tisdagstrassel

 

 

Idag var det första föreläsningen. Det var mest en introduktionsföreläsning i Kristiskt tänkande, och det kändes väl ok. Upplevde det dock som om det i klassen finns många som besitter så mycket kunskap att man nästan kan tro att de redan läst kursen. Känns som om det kan komma att bli väldigt svårt och utmanande, men jag hoppas verkligen att jag skall klara av det, och att jag skall trivas!

Att hitta där uppe i byggnaderna vid Engelska Parken verkar betydligt mycket lättare sagt än gjort, speciellt om man har uruselt lokalsinne och får panik som jag. Som tur var så var ju älskling med idag, så nu kan jag nog hitta till den sal vi kommer att vistas mest i, i alla fall.

I morgon åker älskling och jag upp till Östersund på en snabbvisit för att hämta lite kläder och så. Hoppas så innerligt att vi snart får tag på något ordentligt boende så att vi kan hämta alla våra saker, men det känns inte så troligt. Hatar att inte ha tillgång till mina grejer! Det kommer ju bli vansinnigt trångt här nu när jag ska hämta ännu mer prylar, och det är svårt att veta om jag bör ta vinterkläderna på samma gång eller om man ska satsa på att hinna hem igen innan det slår om. Jobbigt!

Jag är förkyld också, stackars, stackars mig! Det kommer alltid så lägligt.. Men, en fördel är ju att man kan krypa ner i sängen tidigt och hoppas på att bli ompysslad.


Puss på er (dock bara på handen, så att jag inte smittar!)


2010-09-01 @ 21:27:40 Permalink Studentliv Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback